typ mensvärk v39
Är i v38+2, nu har jag haft typ mensvärk i nästan 2 dagar fler som känner igen sig.
Är beräknad till 1 maj, kan de vara nära nu?
Är i v38+2, nu har jag haft typ mensvärk i nästan 2 dagar fler som känner igen sig.
Är beräknad till 1 maj, kan de vara nära nu?
Hur ofta kommer det? och hur långt i mellan kommer mensvärkarna?
jag har haft så till och från och är nu v.39 så ja jag känner igen men ändå har inte min bebis kommit ut än
det är nog förvärkar, har haft lika dant, känner mensvärk och sen sammandragning samtidigt, kan göra rätt ont faktiskt. så det är inget täken på att förlossningen startar. inget vatten eller slempropp eller annat?
Har haft lite mer typ flytningar nu de senaste dagarna. Sitter värken i så kan de göra de ett par timmar, men sen försvinner det helt.
Hoppas att det är på gång jag hade så dagarna innan de riktiga värkarna satte igång!!! Försök att gå och vara i upprätt läge så mycket som möjligt. Vila, ät och drick däremellan! Lycka till!
Jag får ta en sväng till affären sen så får vi se vad som händer. Känner lite bubbel i magen också....
Jag är i v 37 och jag har haft mensont i ca 2 dagar (men det har kommit och gått), mest på kvällarna och nätterna.
Idag har jag haft riktigt ont sedan igår kväll och det har inte släppt ännu.
Om värkarbetet startat så ska väl värken släppa efter en kort stund och sedan komma tillbaka, detta tycker jag sitter i och moler hela tiden med vissa inslag av toppar då det gör mer ont.
Ngn som känner igen detta?????
Man kan ha typ mensvärk i slutet, utan förvärk. Det är precis som ni beskriver en molande värk. Vila, ta en alvedon så brukar det ge sig men det är ett täcken på att det är på gång. Förra gången hade jag det ca 2 veckor inna vattnet gick, den är gången har jag haft det tidigare är i v38+1 idag. Jag får även den värken när en SD kommer, den ger sig efter ett tag. Håll koll på värkarna annars ska man bara ta det lugnt!
lila z och Focy: Tack för att ni svarde på min fundering. Det känns faktiskt skönt att höra att du Focy tror att det är någonting på gång.
Tycker att bebben rör sig lite annorlunda, kraftiga men lugnare rörelser liksom???
Mvh/ rikkan
haft kraftig mensvärk i över en månad nu och är i vecka 35+5.
läkarna sa att det var foglossningar bara för att apparaten inte visade några tecken på sammandragningar... vette fan om jag tror att det är foglossningar. Så enligt läkaren kunde jag inte ha så ont eftersom inte apparaten visade det, ville vrida huvudet av idioten som var en man dessutom och fråga hur i helvete han kan dra en sådan slutsats när det inte är han som känner smärtan som jag gör.
Under tiden jag har haft detta molande har det varit väldigt lugnt i magen, inte så tydliga rörelser alls, har kännt några idag men inte så som de brukar vara med sparkar, de ligger väl och vilar upp sig inför den stora dagen misstänker jag...
Vill känna lite barnhicka, det är sååååå mysigt att känna de...
hehe jag tycker det är väldigt distraherande när bebisen får hicka.. hon får det alltid när jag sitter och pluggar och jag får jätte svårt att koncentrera mig eftersom hela magen hoppar
Angående hicka så upplever jag det lite jobbigt, min bäbis hickar ganska ofta men jag älskar ju att känna bäbisen. Har blivit lugnare senaste dagarna däremot har jag sååå ont mellan benen, som hugg.
Visst magen hoppar som en galning, men det är ju såååå mysigt.
Har mina aningar om att det är bebbe som fixerar sig nu dessa dagar då jag har haft detta molande, sitter i idag också men inte lika kraftigt som de var igår.