narcissist
OM det nu är så att ni lever med en narcissist är tyvärr den krassa verkligeheten: det blir aldrig bättre. Aldrig.
Mata in det och ha det som ramsa när ni börjar sväva iväg i tankar som "kanske om jag gör såhär" lägger fram det såhär" inte gör så här etc. Nej, aldrig! Ni kan vända ut och in på er själva tusen ggr om men saker och ting kommer inte förbättras.
Som folk redan skrivit, de kommer aldrig se sitt eget ansvar och kan därför inte heller utvecklas och "bli bättre"
Det sköna är dock att de lätt kan få en att tro att de fattat galoppen och att allt ska bli bra. Men så fort de fått vad de vill (bekräftelse,sex,pengar,beundran) ja då är ni tillbaka på ruta ett igen och undrar vad fasen som hände med mannen som nyss verkade så vettig.
Manipulativ är bara förnamnet.
Förstår att man gärna vill ha en diagnos och förstå det orimiliga beteendet. Mitt tips är att ta hjälp av terapeut istället för att grotta runt i det själv. Ta hjälp av ett proffs utifrån som hjälper er med självkänslan, först då kommer ni se det absurda i männens beteende.
Man blir väldigt lätt medberoende i ett dåligt förhållande och ser då inte verkligeheten för vad den är. Allt blir snevridet och man skuldbelägger sig själv. Det ä'r ju lättare att ändra på sig själv och därför lägga ansvaret där, eller hur?
Vare sig ni lever med en narcissist eller ej så kan ni inte fortsätta lägga värdefull tid av ea liv på män som behandlar er illa. Svik inte er själva på det sättet. Alla förtjänar kärlek och det finns kärlek för alla men om ni har med narcissister att göra kommer ni aldrig uppleva den äkta varan.
Ser att något tipsat om "men jag då" ett annat boktips är "energitjuvar".
Lycka till!
Många kramar