Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Varför föddes ditt barn för tidigt?

Mina tvillingar kom i vecka 33. Vet inte om orsaken var att det är just tvillingar. I vecka 33 var mitt SF mått lika stort som en fullgången graviditet med ett barn. Min kropp kanske tyckte den var "redo" att få ut barnen?
    Det började med vattenavgång på morgonen o sen kom dom på kvällen med urakut snitt.
    Hade/Har iofs GBS som visade sig vid ett urinprov, men vet inte om det kan ha bidragit.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

och jo, deras storasyster kom i vecka 34, som är 14 år äldre. men det är ju min mans barn, o jag har inget med det o göra. o dom säger ju att sånt inte påverkas av mannen, men man vet ju aldrig..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82
    mamatobe skrev 2010-04-20 12:34:06 följande:
    En fråga som inte har med detta att göra egentligen! Hur lång tid tog det efter det att slemproppen gått tills förlossningen satt igång?
    min slempropp o vatten gick samtidigt.. sen om dom som sagt med KS på kvällen samma dag.
Svar på tråden Varför föddes ditt barn för tidigt?