Fin fungerande och praktiskt tvättstuga?
Finns det nån som bor i villa eller motsvarande som nyligen renoverat sin tvättstuga och lyckats få den både fin och praktisk? Jag skulle gärna vilja ha lite tips och även se bilder.
Finns det nån som bor i villa eller motsvarande som nyligen renoverat sin tvättstuga och lyckats få den både fin och praktisk? Jag skulle gärna vilja ha lite tips och även se bilder.
Absolut. Renoverade tvättstugan för 1 år sedan. Har bänkskåp, överskåp, plats att sy (kommer aldrig att hända) och bra med utrymme för att hänga upp tvätt. Har ingen torktumlare men torkskåp i förrådet dörr i dörr. Har inga kort men det är ganska lätt fixat.
Vet dock inte hur jag ska kunna lägga upp de här..
Hrm, jag skrev inte riktigt klart där. Så menar jag att jag kan gå in via din presentation.
Ja det kan jag göra, tänkte inte så långt. Hoppas jag hinner fixa det lite senare ikväll.
Vi har lång bänkyta med antonius sektioner och tvättsäckar under. Rund vask med lock. Två 500skåp, ett till vasken och ett med trådbackar. sedan har vi tvåttmaskin och torktumlare upphöjda på 300höga600breda stommar utan lucka med trådback inuti, bänkskiva ovanpå. de står på ben 150höga. på sidan har vi en täcksida och ovanpå alltihop en bänkskiva. Ovanpå det har jag plastbackar med lock, med sånt som jag inte använder så ofta men ändå måste ha nånstans. =) nej, det blir inga bilder (för då måste jag ju städa....) hihi! men jag förklarar gärna närmre om det blev snurrigt! =) att höja upp maskinerna är det absolut bästa jag gjort! (och då har vi renoverat hela huset....) Lycka till!
Det fungerar inte, tar en evighet att lägga upp korten och poff så är dom borta..
Men vill du så kan jag maila, bara att inboxa en mailadress så fixar jag det.
Jag har två olika ställningar som jag hänger på. Såna med "vingar". Och så hänger jag på torkvindan ute. Har tyvärr inte så mycket golvyta, så bara den ena ställningen får plats i tvättstugan. Men om jag behöver hänga mycket kan jag alltid ställa den andra ställningen framför öppnaspisen. =)
Vi håller precis på att renovera tvättstuga. Har valt klinker på golvet och våtrumsfärg på väggarna för lätt rengöring. Har en bänk byggd av vanliga köksskåp från IKEA med bänkskiva på, i vinkel ca 150 cm åt varje håll. Har trådbackar istället för hyllor i skåpen.
Har ett överskåp som döljer elcentralen, det har alltså ingen praktisk funktion utan enbart estetiskt. Har en garderob 150 cm bred med skjutdörrar och trådbackar i. Kommer att få plats massor i där!
Hade gärna haft upphöjda maskiner, men har av utrymmeskäl fått göra en tvättpelare där torktumlaren står ovanpå tvättmaskinen. Bredvid tvättpelaren står 2 tvättsäckar, en vit och en svart för enkel sortering av tvätt. Ovanför tvättsäckarna har jag öppna hyllor Antonius från IKEA. På hyllorna ska jag förvara tvättmedel, strykjärn osv.
Har en liten tvättställning som kan fällas ut i tvättstugan, större saker får hängas i bastun.
Är inte klar med renoveringen ännu, men det blir jättefint! Har valt vita väggar och ljust grå klinker, sedan tror jag det blir solgula detaljer som matta, papperskorg osv. Värmepumpen står i tvättstugan också då det är fd pannrum.