Inlägg från: Johans Pillerill |Visa alla inlägg
  • Johans Pillerill

Förlossningssamtal imorgon inför förlossning pga tidigare våldtäkt. Hjälp och råd.....

Blev också våldtagen. Fick svåra inre skador och svårt att bli gravid (har det visat sig nu de senaste åren)... Nu har vi ändå lyckats bli gravida och det är underbart. Jag vågade heller inte anmäla och idag är det för sent. Det ångrar jag bittert så han inte förtjänat att gå fri!!

Min inställning är att den förbannade töntidioten som gjorde mig så illa inte ska få förstöra detta vackra mirakel! Ge honom inte den rätten att ta din trygga förlossning ifrån dig! Skriv i ditt förlossningsbrev och förklara, för personalen på de flesta BB är jätteduktiga på att hantera alla situationer...

Jag har även gått till en gynekolog/psykolog (kvinnokliniken) som har hjälpt mig att bli bekväm i hela sjukhussituationen... Det har nog hjälpt mig otroligt mycket även om jag fortfarande får panik ibland.

Vänd ditt hat och din ångest till styrka och mod istället! Du är där, du lever... Du är starkare än många! Jag tror du klarar en förlossning superbra!

Svar på tråden Förlossningssamtal imorgon inför förlossning pga tidigare våldtäkt. Hjälp och råd.....