• lomoge

Ni som blivit gravid innan mens tillbaka

Vill så gärna lyckas skaffa en lilla/lille syster/bror men amningen verkar fungera som skydd för oss{#lang_emotions_frown} Vill inte behöva sluta amma bara för att få igång ägglossning igen.

Så finns det någon som kan peppa upp stämningen och berätta att dom lyckades bli gravid innan ni fått tillbaka er mens sedan förlossningen?
    Så känner jag att mitt hopp börja växa {#lang_emotions_dreamer}
  • Svar på tråden Ni som blivit gravid innan mens tillbaka
  • lomoge

Vad kul (eller tråkigt) med en till i samma situation.  Fick barn i slutet av november förra året så det  är inte så länge sedan. Men vi vill ha barn tätt. Ville helst ha barn med ett år mellan, men då det blev en vinter bebis så blev det ganska fort bort räknat. 

Nu hoppas vi bara på att bli gravida så fort som möjligt. 
    Hur gammal är ditt barn?
    Önskar så att man lyckas pricka in en ägglossning innan mensen kommer tillbaka!
  • Den askblonda askungen

Det är ju bara att ha sex så ofta som möjligt, då ökar ju chansen för er. Något annat tips kan man ju inte ge och att bli gravid innan mensen kommit tillbaka är absolut ingen omöjlighet.

• lomoge

Ja det är sant. tyvärr blir det inte lika mycket längre då man ibland somnar som en stock så fort man lägger huvudet på kudden. Men två ggr/veckan så kanske har man tur och det kan ta sig på första {#lang_emotions_smile}

"absolut ingen omöjlighet." bra bra sånt gillar vi
  • Zabw

Vet inte hur pass möjligt det är, men det är säkert olika.
    Men jag har VÄLDIGT lätt för att bli gravid.
    Ammade min yngsta i 11 månader, varav min mens kom tillbaka 10 månader efter hon kom för då ammade jag bara på nätterna.
    En mens kom, ingen mer. Sen upptäckte jag att jag var gravid, oplanerat.
    Vi hade sex ungefär lika ofta hela tiden så det verkar "tyvärr" som amningen fungerade som skydd för mig, men att det gick väldigt lätt att bli gravid igen när jag bara ammade på nätterna och mensen kom tillbaka.

• lomoge

Okej för oss tog det åtta försök innan hon ville komma till världen. Tänkte amma iaf till hon blir 7 månader sen trappa ner till färre mål om dagen o sist sluta helt. Men det vet man ju inte hur det blir. Hon kanske inte alls gillar äta mat.

Om man fick önska då ett år emellan inte går, så vill vi inte ha mer än två år emellan iallafall. Önskar man kunde byta med dom som inte vill men får tillbaka mensen direkt efter nån vecka efter förlossningen. 
  • Minnie69

Ingen mens och ingen känsla av att hormonerna spökar, mesta maten fortfarande från amning då hon har känslig mage... Tror nog att så här intensiv amning blockerar, märkte av liten förändring då hon började få annat, hon blev dålig och tog tuttarna gisslan och sög som när hon var  ett par månader och hade tillväxtfas, min kropp gjorde U-sväng i hormonerna och blev 100% amningsmaskin igen

• MiniMillan2011

Så lyckades jag hitta tråden igen..tog ett tag ;)

Min dotter är 3,5 månad så vi har precis börjat försöka på nästa...vill gärna ha dem tätt om man fick bestämma...

• lomoge

trevligt att vi tänker lika:) är hon sen -09 eller tidig -10? Helammar du också? Hur länge hade du tänkt göra det?

Min har inget intresse för mat så tänkte amma till 6mån o sen försöka med välling ett mål o utöka senare med mer mat.
    Men de kan ju bli att man iaf ammar till 8mån innan man kan trappa ner.
  • MiniMillan2011

Ja, tror det blir roligare för dem om det inte är så stor åldersskillnad.
    hon är född 11 jan. döptes igår...ett himmla ståhejj skönt att ha det gjort =)
    Jag helammar henne å hadde tänkt göra det tills hon är 6 månader, men vi får väll se, verkar det som om hon är intresserad så börjar vi kanske med smakportioner lite tidigare.

• Sessilou

Oj, man kan alltså bli gravid fastän att man inte fått tillbaka sin mens efter amning?

Har man ägglossning utan menstruation då? trodde jag inte man kunde ha.

Eller är det så att ni prickat in en ägglossning just den månad som mensen skulle kommit ändå? ...usch vad jag e okunnig{#lang_emotions_smile}

Less is more=)
  • Sessilou

min mens har "typ" kommit tillbaka nu, men är helt oregelbunden. Den kom första gången när sonen var 5 mån...sen inget månaden efter och sen kom den igen och nu gick det 6 veckor mellan gångerna.

så hur vet man då när man har ÄL? KLurigt ju.....för jag har haft mensvärk i flera veckor och kännt av äggstockarna. Och ändå var mensen så sen...blir galen!

Less is more=)
  • MiniMillan2011

jag ska inte säja  att jag vet att det är så ...men jag jar hört att det ska gå...så jag hoppas på det!

• Sessilou
    MiniMillan2011 skrev 2010-04-26 19:05:15 följande:
    jag ska inte säja  att jag vet att det är så ...men jag jar hört att det ska gå...så jag hoppas på det!
    jo man hör ju om dem som blir gravida innan mensen e tillbaka....men skulle va intressant o veta hur sjutton det går till=)
    Less is more=)
  • Mattilda
    Sessilou skrev 2010-04-25 20:40:06 följande:
    Oj, man kan alltså bli gravid fastän att man inte fått tillbaka sin mens efter amning? Har man ägglossning utan menstruation då? trodde jag inte man kunde ha. Eller är det så att ni prickat in en ägglossning just den månad som mensen skulle kommit ändå? ...usch vad jag e okunnig
    Det där funderar jag också mycket på. Är det att man lyckas pricka in precis den månaden mensen kommer igång är det nog kört för min del ett tag till :) Eller kan man ha ägglossning utan att få mensen sen ?
  • MiniMillan2011

Jag tror det...Jag tror att man kan ha ägglossning utan att man har mens men jag vet inte riktigt hur det funkar...annars skulle väll inte BM va så på att man måste skaffa piller direkt efter förlossningen...eller?

• Sessilou
    MiniMillan2011 skrev 2010-04-27 11:38:45 följande:
    sicktar du också på att ha barnen tätt?
    Nej nej....här är inga fler barn inplanerade! Just därför jag blev fundersam....här gick jag runt o trodde jag var safe lixom*S*.
    Less is more=)
  • Sessilou
    MiniMillan2011 skrev 2010-04-27 19:27:13 följande:
    Jag tror det...Jag tror att man kan ha ägglossning utan att man har mens men jag vet inte riktigt hur det funkar...annars skulle väll inte BM va så på att man måste skaffa piller direkt efter förlossningen...eller?
    Kan man börja äta piller fast mensen inte kommit igång?
    Less is more=)
  • MiniMillan2011

man kan äta minipiller när man ammar, å min BM sa att jag skulle börja direkt med dem om jag inte ville bli gravid. så jag åt dem i 3 månader  å hoppasn att det ska bli en liten till ganska snart.

Svar på tråden Ni som blivit gravid innan mens tillbaka