• Mystic

Allergi

Jag har varit med snart 3åriga dottern på barnmottagningen ett par gånger nu, de första de trodde var glutenallergi, men blodproverna var negativa så läkaren tyckte att vi skulle köra på som vanligt och återkomma om några månader och se om hon gått upp då (hennes symtom är förstoppning jämt, enstaka diarrér nån gång i månaden, nästan ingen viktuppgång ca 200g på över ett halvår, följer inte sin längdkurva mer utan halkat ner så bägge kurvorna går i princip vågrätt, fruktansvärt humör som troligtvis kommer för hon inte orkar för hon vill inte äta mat, har börjat klökas vid maten ibland, uppsvullen mage och gasig, går och fiser så de kommer slem i trosorna ibland. Tror jag fått med allt)
    På fredag ska vi tillbaka, jag känner att det här är inte normalt, men alla släktingar viftar bort min oro och säger att hon är ju pigg och glad så strunta i vikten vissa barn har perioder då de inte går upp och inte vill äta så mycket. Men dom ser inte den ledsna arga orkeslösa tjejen som kommer fram så fort vi kliver innan dörren hemma. Jag har läst så mycket om glutenallergi på nätet och jag kan känna igen mycket i berättelser jag läst om andra barn som fått det och att blodproverna inte är så pålitligt. Enda som kan visa bättre är en tarmbiopsi och de är ju en jättehemskt ingrepp säger alla och de vill man inte utsätta sitt barn för om de inte är tvunget. De nonchalerar min oro helt! Vad ska jag göra?? Kan jag kräva att läkaren gör en biopsi trots negativa blodprover?? Finns de andra mediciner mot hård mage än laxermedel? Orkar inte se min tjej ledsen och trött mer!

Svar på tråden Allergi