Inlägg från: Molgan99 |Visa alla inlägg
  • Molgan99

2,5 åring som rusar från tomten ut på gatan

Har läst många trådar här om hur många hanterar andra barn som lämnar en när man är ute och går, men jag hittar inga tips om vårt bekymmer...
    Lilleman kan gå fint vid vagnen, likagärna som han springer på helt andra hållet, men det är inget stort bekymmer utan då blir det bara vagnen som gäller.

Vårt bekymmer ligger i att han kör sin Bobby-Car eller springer rakt ut från tomten, ut på gatan. Gatan är inte jättetrafikerad, en återvändsgränd, men med höga häckar och då o då kommer det en bil, ibland i hög fart.
    Jag har skällt, varnat, pratat om ambulansen, tagit in Bobby Caren, han har åkt in där inne mot sin vilja, men inget hjälper... Hur hanterar man detta ?
    Finns det NÅGOT annat alternativ än staket ? Vi har en gles häck, som är på uppväxt och jag tror att sätter vi ett staket vid infarten, så sticker han bara genom häcken istället... :/ Han är en påhittig pöjk :)

Tacksam för att höra om det finns fler i vår sists :)

• Svar på tråden 2,5 åring som rusar från tomten ut på gatan
  • Molgan99

Naturligtvis är han inte ute själv, utan det som är att man kanske står o pratar 5 m från tomtgränsen, och han kommer och kör förbi en i en jädrars fart ( förstår inte hur han kan köra så fort :) ). Jag stoppar honom där och säger att det är väldigt viktigt att man INTE kör ut på gatan, där kan komma bilar och då får du åka iväg med ambulansen om de kör på dig.
    Jag får ett javisst tillbaka och släpper iväg honom igen, men tror ni han stannar ??!?
    Nix, rätt ut som om han aldrig hört att det kunde komma bilar.
    Han har annars väldig respekt just för bilar, och vill att när det kommer en bil, så ska alla stå i kanten, han ser till att alla som är med står utanför vägbanan innan bilen kommer, och sitter han i vagnen eller cykeln så stannar vi vid vägkorsningar och han får titta och ge ett ok när vi kan köra vidare....

• Molgan99

lövet2: Ja, kondisen börjar bli bra, men jag har en bebis i magen o anar att det kommer en dag när jag inte kan springa ifatt honom :/

Svar på tråden 2,5 åring som rusar från tomten ut på gatan