• Syth

Sängkläder så skrynkliga efter tvätt, hur gör ni?!

Mina sängkläder är alltid så himla skrynkliga efter tvätt och torktumling, inte minns jag att det var så här med gamla tvättmaskinen och torktumlaren. Jag har provat att inte centrifugera så mkt men det hjälper inte, blir skrynkligt ändå. Och jag har ingen lust att stryka, det tar ju evighetet...

Hur gör ni?

• Svar på tråden Sängkläder så skrynkliga efter tvätt, hur gör ni?!
  • Topcom

Vi bäddar med skrynkliga lakan. Ingen kommer titta på vår säng alla fall xD

• asahlen

Jag lufttorkar mina sängkläder hängades över saker, då sträcks dom ut lite iaf..
    typ en dörr.... =)

• chrissandra

Tumla dem inte utan häng dem slätt om du inte vill mangla eller stryka dem.
    Torktumlare är ju värsta "skrynkelmakaren". :)

• passau

viker direkt när dom kommer ut ur torktumlaren och ff är varma, då blir dom iaf lite mindre skrynkliga...

• Kina79

Jag centrifugerar som vanligt 1400 varv. Sen torkar jag dem i torkskåp, men inte så de blir helt torra, utan stryktorra som det heter på min torktumlare.

Sen skakar jag ut dem , viker lite och hänger dem på torkställning. När de är snustorra, viker jag ihop dem snyggt och prydligt och lägge rdem i garderoben - inte skrynkliga alls.

Så gör jag med nästan alla kläder, torktumlar en liten stund och hänger sen. Stryker ALDRIG

• lövet2

Jag hänger dem i stället för att tumla. Sedan drar vi dem på gammalt hederligt sätt ...

• Syth

Mangel skulle vara drömmen, men sån har vi inte. Får prova att hänga istället, the old-fashioned way ;) Tack för alla tips, för det finns inget finare än skrynkelfria sängkläder!!!

• Topcom
    Kina79 skrev 2010-04-21 10:40:25 följande:
    Jag centrifugerar som vanligt 1400 varv. Sen torkar jag dem i torkskåp, men inte så de blir helt torra, utan stryktorra som det heter på min torktumlare. Sen skakar jag ut dem , viker lite och hänger dem på torkställning. När de är snustorra, viker jag ihop dem snyggt och prydligt och lägge rdem i garderoben - inte skrynkliga alls. Så gör jag med nästan alla kläder, torktumlar en liten stund och hänger sen. Stryker ALDRIG
    vilken procedur:O
    Inga vuxenpoäng till mig inte.
Svar på tråden Sängkläder så skrynkliga efter tvätt, hur gör ni?!