Inlägg från: sverker11 |Visa alla inlägg
  • sverker11

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-06 15:03:23 följande:
    Kommer man från Sverige, föds man rik. Vi har olika uppfattningar om välbärgad, kanske var det fel ord att använda av mig.
    Hmm, när jag växte upp fanns det barn vars enda måltid var den den de fick i skolan och som fick använda kläder de fått till skänks. Visserligen berodde det på missbruk/psyskis sjukdom hos föräldrarna men att påstå att de föddes rik är en klar överdrift.

Kan tilläga att jag idag som vuxen inte kan förstå varför ingen ingrep åtminstone hos de som hade det värst.
  • sverker11
    Roze skrev 2010-05-07 09:40:21 följande:
    På vilket sätt föraktar jag Sverige och svenskar? Måste man fjäska för att det ska ses som att man har integrerat sig i samhället? Jag bor kvar i sverige för att jag trivs här, det ÄR mitt andra hem men det betyder inte att jag respekterar/accepterar allt som händer här i Sverige. GÖR DU? Om du hade läst mina inlägg så är jag inte ármenier så dit kan jag inte dra...* Bara en liten notering * Ditt exempel om "tre araber......." ÄR så Bullsh*t så jag väljer att inte kommentera det alls men du får jättegärna kommentera nedanstående artiklar om du vill. www.aftonbladet.se/nyheter/article7071748.ab www.sydsvenskan.se/sverige/article863750/Poli... www.expressen.se/Nyheter/1.1716411/polisman-v... UNDRAR vad som gick fel här? Det är nog knappast tal om integration-snack. Vad tror du? Intressant att veta vad du tycker gick fel här...
    Det mest intressanta är egentligen att vissa direkt känner att behov av att peka ut att andra (svenskar) också begår brott när någon (rasist) drar upp brott som begåtts av "invandrare".

Titta de gör också fel! Och? Skall det vara ett försvar för att "invandrare" begår brott eller vad är egentligen meningen?
  • sverker11
    BigDaddy skrev 2010-05-10 16:15:02 följande:
    Vad gäller invandringen i övrigt så anser jag att det inte ska råda okvalificerad rörlighet länderna emellan. Anhöriginvandring och invandring p.g.a. ekonomiska skäl (alltså fattigdom eller dylika omständigheter) är de två typer av invandring som behöver regleras och där kontrollinstanser behövs.
    Tycker mig se lite smygrasism.
  • sverker11
    Joppis skrev 2010-05-11 10:41:24 följande:
    Hon har iaf inte fått greppet om vad demokrati är!
    Det är hon dock sorgligt nog inte ensam om.
  • sverker11
    Roze skrev 2010-05-18 20:24:00 följande:
    Que? Persiska Är ett språk inte ett namn på ett folkgrupp. Erkänn att du gjorde ett miss och ta det som en man.
    Från Focus uppslagsverk om Iran:
    "Befolkningen består till 38 % av perser," och " Språk: Farsi (persiska, off)"

Så det ser ut som du har fel, det är just folkgruppen som heter Perser medan språket heter Farsi fast det kallas persiska. Kan det vara för att Iran tidigare hette Persien som språket kallas Persiska?
  • sverker11
    Roze skrev 2010-05-18 21:52:18 följande:
    Hängde du med?
    Nix, nu är jag ännu mer förvirrad.
  • sverker11
    Joppis skrev 2010-06-03 12:09:51 följande:
    Dra nu inte alla främlingsfientliga över en kam.
    Flört
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!