Inlägg från: Örnie |Visa alla inlägg
  • Örnie

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Det finns artiklar om Lucia, ärtsoppa och vad du vill på internet ifall du nu verkligen vill ha svar. Det är f ö verkligen intressant att sätta sig in i svenska traditioner. Ha det så kul!

• Örnie
    Roze skrev 2010-05-19 17:26:15 följande:
    Du, jag är 30 och har bott här i snart 20år. Tror du inte jag har "forskat" i ämnet?  Vill bara få trögskallarna här på FL och få upp ögonen och sluta skrika " ta seden dit du kommer. " VILKA seder?  Hedniska? Försvenskade seder? Importerad matkultur? Vilka ska man ta efter?
    Men gå in på flashback då om FLs medlemmar är för tröga för dig. Där får du nog ordentligt svar på tal.
  • Örnie

Det finns säkert en subtil skillnad i "trögskallarna på FL" och att inte FLs medlemmar är trögskallar. Men jag har inte taggat upp. Det är bara så att om svaren på FL är tröga och tråkiga så får du säkert mera spännande svar på flashback. Och den här diskussionen har de redan fört där i ganska många trådar, så om du läser dem slipper du slösa bort din tid på FL med trögisarna. F ö är det inte så konstigt att responsen är trög här, för "egentligen är inte Lucia och kåldolmar svenska"-argumentationen har nog drivit många långt ifrån FL, dit där debattnivån är högre. Och det är i princip överallt. Fast det kan ju vara svårt om man anser att alla tröga utom en själv och att "Lucia-kåldolmartjafset"- är ett genialt drag.

• Örnie
    Roze skrev 2010-06-03 11:25:20 följande:
    Så en massa fjortisar med kassa lönevillkorer?! Så som svenska skolan har sett ut så är dom verkligen kapabla att ta över dessa jobb. Visst, sure.

Läs BigDaddys engelska ordspråk. Du kan verkligen lära dig nåt av det. Tror han skrev det igår.

www.foretagarna.se/Aktuellt-och-opinion/Rappo.../
    Vilken tur att den somaliska och irakiska skolan har så hög kvalitet på sin utbildning då nu när även 80-talisterna räknas som fjortisar.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!