Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-11 12:44:40 följande:
    Jag tror att språkkunskaper är av betydelse för att få jobb. Du tror det inte. Vi lär inte komma längre i den diskussionen.Dock kan man ju fråga sig varför t.ex. SFI finns om man nu, från samhällets sida,  anser att det betydelselöst huruvida folk kan språket eller ej, för att få arbete. Du och din väninnna här på forumet säger ingenting om vad ni själva tror är anledningen till att relativt många invandrare är arbetslösa.
    Läser du selektiv eller?

Jag har inte påstått att man inte ska kunna språket eller att språket är oviktig däremot tycker jag inte man ska kunna svenska klanderfri för att kunna få ett jobb. Att jobba som en arkitekt krävs inga större muntliga språkkunskaper men vet du hur många arkitekter jag känner som kör Taxi här i Stockholm?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I

Ni som tror att alla invandrare består av muslimer som "slösar" bort arbetstillfällen genom att däcka i moskeer. Vet ni hur många så kallade muslimer det finns i Sverige?! {#lang_emotions_undecided}

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-11 13:21:40 följande:
    Nej, vilket jag heller aldrig påstått. Men du säger ju att du har hört invandrare tala klanderfri svenska. Kort sagt, jag tror dig inte. Du ljuger.
    Vad menar du med Klanderfri Svenska?

Ur & Penns ägare?! Vet du ens vem det är?

En av banverkets avdelningschef i Borlänge?! Nån aning vem denne är? {#lang_emotions_undecided}
  • I Blackrose I
    http://www.e24.se/pengar24/jobb-och-karriar/de-har-hogre-ambitioner_1063277.e24 

" Ungdomar med två utländska föräldrar har högre ambitionsnivå för studierna än helsvenska ungdomar som tycker status är mindre viktigt, visar Ungdomsbarometern. Årets Diversity Challenge – mångfaldsseminarium – handlade om affärsnyttan med mångfald i arbetslivet. "

Ska jag lägga ut fler artiklar?
  • I Blackrose I

Jag skulle vilja vad SD har lagt fram för förslag angående

1. Arbetslöshetsfrågan?

2. Barnomsorg?

3. Äldreomsorg?

4. Skolan?

5. Sjukskrivningar m.m

Finns det nånstans man kan läsa vilka lysande ideer dom har eller baseras deras politik enbart på invandrar-frågan?

• I Blackrose I

" Och vad är klanderfri svenska? Definera det gärna, nu när du svänger dig med det uttrycket i flera inlägg. Jag är nyfiken. "

Jag är också nyfiken. Har redan frågat honom men inga svar fick jag.

En fråga som dök upp. Den där äckliga slemmiga typen ( min åsikt ) som sitter i juryn ( Dans-tävlingen ) som bryter nåt fruktansvärt på engelska. Slår vad om att  om en turk skulle sitta där och bröt på turkiska skulle dom flesta få fnatt men men...

• I Blackrose I
    BigDaddy skrev 2010-05-12 10:28:40 följande:
    Födslotalen i Europa överlag är låga och Skandinavien är inget undantag. Vi kommer inom den närmaste 10 åren att ha stora pensionsavgångar som kommer att slå brett genom hela arbetsmarknaden i Norge, Sverige, Finland och Danmark. Detta demografiska skifte är jag övertygad om kommer att slå än hårdare om vi dessutom förhindrar invandring till Sverige. Sverigedemokraterna vill helst stoppa invandringen helt, även om dörren hålls öppen för kvotflyktingar och en väldigt väl avgränsad och kontrollerad arbetskraftsinvandring. Jag ser inte att detta skulle vara svaret på de demografiska problemen vi har att se fram emot i Sverige. Jag kan heller inte se att deras assimilationspolitik, som är otydlig, behäftad med semantiska krumsprång och krusiduller, osaklig och dessutom skapar ett förklaringsvakum vad gäller själva genomförandet. Kopplad till det trovärdighetsvakum som jag tidigare beskrivit att exklusiv och exkluderande nationalism är ofrånkomligen nedtyngd av så ser inte jag hur Sverigedemokraterna är det parti som skall leda Sverige in i framtiden med Jimmie Åkesson i spetsen som Statsminister. Nu när min TS också visar, i min mening, hur tydligt främlingsfientliga SD egentligen är så försvårar det ytterligare för min egen del att välja just SD.
    Mmm, håller med. I området jag bor så är det 20% gamlingar. Det är ganska mååååånga. Dom flesta ser ut att vara runt 70-80 år så om man nu skulle ta den biten också står väl bostadmarknaden utan hyresgäster inom en ganska snar framtid med tanke på att alla dessa gamlingar antingen dör eller hamnar på olika hem.

Jag hade inte förväntat mig ett svar till mina frågor jag ställde. Vet ju vilken politik dom försöker driva fram. Aja...
  • I Blackrose I
    Mittnick skrev 2010-05-12 10:47:21 följande:
    Varför är det endast negativt att vara främlingsfientlig?(Det behöver inte just vara "fientlig" som i "slå först, fråga sen", tänk att alla tror att man är EXTREM bara för att man anser att SD har bra tankegångar gällande mycket )Förstår inte det, för mig handlar det om att förstå att vissa är mer lämpade än andra att passa in i ett sammanhang.Ser inget konstigt med det, för mig är det sunt förnuft.
    Angående dom två sista orden du skriver så hoppas jag att du läste ordspråket jag la in igår...{#lang_emotions_wink}

Passar perfekt till vissa som skriver här inne...
  • I Blackrose I
    BigDaddy skrev 2010-05-12 10:49:19 följande:
    Nu kunde jag inte citera dig men jag håller med dig att man absolut inte behöver slå tillbaka med samma mynt men man är inte mer än människa och efter ett tag så ger man upp. Man försöker gång på gång att föra en vettig diskussion men så får man en massa påhopp tillbaka så till slut orkar i alla fall inte jag bemöta dessa inlägg med respekt. Men visst, tack för att du påpekade och jag för min del ska hålla mig neutral i ton-läget så länge det går eller så får jag logga ut helt enkelt...{#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Mittnick skrev 2010-05-12 11:04:51 följande:
    Läst en del du skriver men nej, jag har inte hittat dina ordspråk.Varför kallas sossarnas "väljare" för väljare och SD´s för "anhängare"?Det pågår ett ständigt förtryck mot de som på något sätt sympatiserar med SD´s politik, hur kan det komma sig att öppet förtryck/mobbing/utfrysning är okej när det gäller SD när det inte är okej gällande annat? (enligt de som själva kastar sten i glashus)
    Angående ordspråket så blev den borttaget...trampade nån på tårna antar jag. ;)
    Skriv Man kan ta examen + Carl Kempe i google.se så får du upp ordspråket...

Tycker mig se mobbning av alla partiers väljare här på FL moderaterna, sossarna, SD m.m

Vad är det du sympatiserar med SD-poltik? Vad är det du tycker är positivt med deras invandrar-politik? * Nyfiken *
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!