Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-17 17:13:36 följande:
    Försöker du skuldbelägga mig nu...? Har jag nån skyldighet att besvara dig?
    Inte skuldbelägga dig absolut inte men när du kommer med en uttalande så förväntar man sig att du kan försvara dig annars tolkar jag det som att du inte har nåt att komma med.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 17:23:10 följande:
    Ärligt talat, jag måste säga det; du vill framstå som en duktig invandrartjej med goda språkkunskaper. Men visa det då! Vad vill du t.ex. säga med denna mening?"Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar."Du skulle få IG av mig i svenska med p.g.a. brist på kongruens/meningsbyggnad/rena språkfel.----Källan bigodaes nyligen i ett annat inlägg (en partikamrat till dig också): antiavsan.blogspot.com/Huruvida barn från arabländerna är duktiga i matte eller inte, hör inte hit. Det kan de säkert vara och det är väl bra det. Vad jag tog upp var en skola i Rosengård där 50% av eleverna inte går ut nian med godkända betyg.
    Har aldrig påstått att jag har MVG i svenska. Är inte min modersmål men ta du en titt på stavningar i dina inlägg och dina "polare" så får vi se vem som får IG...

Dessutom pratar jag 4 språk flytande och en femte förstår jag så jag är stolt över mina språkfärdigheter. Nåt annat du vill klandra ner på?!

* Vänder andra kinden * {#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I

"Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar."

Förstod du inte vad jag ville få fram så är det nog inte jag som har problem med språket men ta du hjälp av dina "polare" så kanske det går in till slut...

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 17:33:24 följande:
    Denna statistik säger ingenting.För det första redovisas inte hur konfigurationen ser ut inom kommunen i fråga. Det räcker ju med att en skola i kommunen är usel, i en sån liten kommun,  för att dra ner snittet.I större städer, som Sthlm, Gbg, Malmö, finns ju skolor med mycket goda resultat, och så de som är fullständigt under isen.För det andra presenteras inte utfallet beträffande respektive variabel: lärartäthet, resultat på prov, betyg etc.Av noll och intet värde, således.
    ÄR alla skolor i Malmö kassa eller bara Rosengårdens? Om jag inte har fel så lär Rosengården vara lika stor som kommunen jag har gett som exempel...{#lang_emotions_undecided}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 17:35:37 följande:
    Du kanske kan ge kurser i invandrarsvenska, för oss som inte hajar. Som vanligt är det svenskens fel, och inte invandrarens. Jag kanske ska åka till Irak och klandra dem för deras dåliga arabiska.
    * Ler * Så går det när man inte svar på tal. Det blir personangrepp till slut men jag tåler mycket så gör ditt bästa...{#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 17:37:06 följande:
    Vad säger du om detta då, Roze: www.metro.se/se/article/2007/02/22/06/1759-23...
    Läste du artikeln? {#lang_emotions_undecided} Läs den en gång så förstår du vilket miss du gjorde eller du kanske bara länkade pågrund av rubriken?!
  • I Blackrose I

Ojoj, ta det lugnt Maxi ;) Inte bra att stressa ihjäl sig.

Ta ett djupt andetag.

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 17:46:01 följande:
    Vad säger du Roze, innebär invandringen några problem för det svenska samhället?
    NEJ, men du ska få svar på detta senare ikväll för nu ska blatten här fixa med mat till herren och sönerna.

C u.
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 19:37:00 följande:
    Jag har reagerat över det där ibland, t.ex. när jag har sett Debatt i TV, att en del invandrare säge: "Men va´ fan va, jag talar jo for fan på perfekt svenskan va, varfor jog inte får jobben va?"Jag menar, man avslöjar ju sig själv med sina handlingar. Skulle du anställa en person som talar så, som expedit i din klädbutik, som lärare i en svensk skola, som journalist?Det talas ofta om "utbildning" men oftast är "kompetens" helt kontextuell. Vad spelar det för roll om du t.ex. är utbildad snickare i Bagdad om du inte vet hur man bygger hus i Sverige? För det vill jag inte nedklassa snickaren från Bagdad, utan vill bara visa på att kompetens är helt relativt miljön. -----Du vill minska invandringen, sade du, vad är det för skillnad mellan dig och en nydemokrat i denna fråga? Det var ju precis det de sa...att minska på fattiginvandringen men ha helt fri arbetskraftsinvandring.
    För att skryta så jobbar jag som receptionist/kundmottagare i ett företag (svenskt import företag ). {#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 19:23:58 följande:
    Stor skillnad. Källan jag angav uttalade sig om en skola, en skola i ett område.  Den källa du refererar till avser ju en hel kommun, vars konfiguration åtminstone inte jag känner till. Om jag ponerar att betygen är 3,2 i genomsnitt i Gbg i stort, så säger ju det absolut ingenting om vilka betyg ungdomarna i Angered har.Enkel vetenskaplig metod.Märk väl att jag inte har givit mig in på att diskutera orsakerna till att ungdomar i invandrartäta områden, har sämre betyg i genomsnitt, oavsett etnicitet; det finns sannolikt många förklaringar till detta.
    Ovanåker har bara en skola så det är fullt möjligt att jämföra en skola i en byhåla bestående av mesta dels svenskar med en skola i Rosengården.

http://www.ovanaker.se/utbildning/grundskolor.4.df259d5113b490dba280001605.html
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!