Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

BigDaddy skrev 2010-06-16 11:18:33 följande:
    www.immi.se/rasism1/jansson.htm

Här finns ett bemötande av Lars Janssons bok. Bland annat ser man att han påstår sig ha en universitetstiteln han inte besitter. Dessutom verkar han räkna på ett mycket intressant sätt. Har du sett den här sidan, Joppis? Jag tycker den ger en annan bild av boken.
    Ja, jag har sett den... Omräknat så är kostnaden ändå nästan 100 miljarder, nog så mycket.
  • Joppis
    birkisch skrev 2010-07-14 12:31:50 följande:
    Jag tror att SD kommer fylla en viktig funktion efter valet, i att bromsa massinvandringen
    Den behövs bromsas kraftig av flera anledningar. En är såklart ekonomiska skäl, och en är den katastrofala invandringspolitiken som bedrivs.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-20 13:02:34 följande:
    Tja, det är ju lätt att bromsa något som inte existerar.
    Speciellt utanför riksdagen, i extrem minoritet, utan stöd för politiken eller värderingarna...
    Good luck with that. 
    Vi kan komma ner på ex. Danmarks nivå när det gäller antal invandrare. Det skulle vi spara mycket pengar på.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-24 15:18:04 följande:
    Hur skulle det spara pengar att anpassa det efter ett land med betydligt mindre befolkning, yta och med en väsentligt annorlunda samhällsorganisering?
    Det är att be om problem att försöka anpassa sig efter ett system som är uppbyggt ifrån andra förutsättningar.

Vad är problemet med dagens nivå av invandring? 
    Vad problemet är? Att det kostar, att vi inte har en fungerade integration, att samhället verkar bli mer och mer främlingsfientligt.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-24 15:24:35 följande:
    Alltså är det inget egentligt problem med invandringen utan det är vår inställning och prioritering som är problemet.
    Låt oss då åtgärda dom faktiskta problemen.
    Vi kan göra det lönsamt, vi kan förbättra integrationen.
    Vi kan definitivt sluta skylla främlingsfientligheten på invandringen.
    För det är faktiskt direkt löjligt, i stil med att anklaga glasögonbärande för eventuell mobbning denna utsätts för. 
    Jag talar av egen erfarenhet.... Vad som som sägs idag bland vänner, kollegor m.m om invandring och invandringspolitiken hörde jag inget om för 5 år sen.

Idag hör jag dagligen saker som typ: "Tror du inte en jäkla invandrare hade tagit min P-plats idag igen"....
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-24 15:32:41 följande:
    Och då är det ju upp till dig att konfrontera personen med dennas främlingsfientlighet om du upplever den som ett problem.
    Jag håller inte käften om folk uttrycker sig på detta sätt i min omgivning.
    Lika lite som jag är tyst om misogyni visar sitt fula tryne. 
    Problem och problem... Jag har oxå ändrat mig med åren.
  • Joppis
    Blackbird skrev 2010-07-24 15:37:43 följande:
    Du framställde ju främlingsfientligheten som ett problem förut.
    Ok. Jo, jag gör det till viss del. Så länge det bara surras runt fikaborden javisst. Men jag är faktiskt rädd för att det inom en framtid kan komma att övergå till annat än just snack runt fikabordet. Så visst, det är ett visst problem.
  • Joppis
    upyours skrev 2010-07-27 00:04:23 följande:
    Ja, nuförtiden är det ju inne att vara främlingsfientlig.
    Finns ingen orsak till det tror du?
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-07-27 10:23:00 följande:
    Jo, dumhet...
    Tycker du ja...
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-07-27 14:09:14 följande:
    Och vad hade ovanstående att göra med svaret jag gav Joppis?

Mitt svar till Joppis är fortfarande: DUMHET.
    Du tycker det ja...
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!