Triskele skrev 2010-07-30 13:41:01 följande:
Varför skulle jag försöka vinna sympati från personer som stödjer en osympatisk politik?
Mmm, folk röstar på SD p.g.a. mig personligen. Högst sannolikt.
Att Joppis är främlingsfientlig etablerades genom inlägg där detta beskrevs. Jag tar inget ansvar för dessa åsikter, fördomar och skeva iakttagelser. Jag förväntar mig att vuxna människor ansvarar för sina egna tankar.
Den som påstår att andra orsakar detta hos dom ägnar sig åt ett omoget och ovärdigt beteende.
Problemen löses inte genom att fokusera på eventuell etnicitet, det är knappast den som orsakar beteendet.
Låg socioekonomisk status i kombination med hopplöshet och ignorans från vuxenvärlden är en del av det som leder till att ungdomar ägnar sig åt brott. Men sysslolöshet överhuvudtaget är en stark riskfaktor.
Jag såg samma typ av beteende i överklassförorten där min skola låg. Med övre medelklasskids som ägnade sig åt småbrott som förströelse. Det fanns inget bättre att göra och det gav lite spänning i tillvaron.
Men förklara gärna hur deras svenska etnicitet bidrog till deras inbrott, småstölder, snatteri och missbrukande.
Tack för att du kallade mig för främlingsfientlig och inte rasist iaf