Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

I Blackrose I skrev 2010-07-27 15:47:38 följande:
    Har du inget bättre att komma med?

Det borde du försöka om du vill dumförklara mitt svar annars blir det mest att du förstärker det jag säger. Flört
    Jag vill inte göra dig upprörd igen. Sist grät du av ilska
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 20:40:49 följande:
    Jag köper inte den modellen. Den är destruktiv för samhällsutvecklingen.

Intressant förhållningssätt. 

Personligen ser jag gärna att vi ändrar den ekonomiska modellen i grunden, men dom flesta brukar bli lite oresonliga när man föreslår lösningar utanför marknads och planekonomi.
    Det har dock inget med invandring att göra att den ekonomiska modellen är förlegad och behöver ändras. 
    Nej för invandringen påverkar ju inte ekonomin negativt alls i detta land... Eller hur?
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 20:59:14 följande:
    Nej, däremot så är mottagandet och vår tendens att frysa ut och isolera människor förbannat kostsam, inte bara i pengar.
    Och så länge det pågår...så kanske vi skulle begränsa oss lite?
  • Joppis
    sudden01 skrev 2010-07-28 21:20:00 följande:
    Fattar jag ditt svar som att oavsett de gigantiska problem invandringen innebär ska vi fortsätta att släppa in upp åt 100.000 "flyktingar" per år?
    Så tolkade jag det oxå..så att problemen verkligen lägger sig på hög.
  • Joppis
    sudden01 skrev 2010-07-28 21:32:48 följande:
    Ja, för att inte folk ska tro att det är ok att mobba? Herre jisses vilka stolpskott det finns i det här landet. Vem som sen ska betala för de där 100.000 människorna är väl skitsamma?
    Dom som tycker det har inga studieskulder...
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 21:40:24 följande:
    Vi har ungefär 100.000 invandrare per år. (SCB)
    Förra året hade vi runt 11.000 som fick asyl.
    35.000 ungefär fick uppehållstillstånd för studier eller arbete.
    Cirka 17.600 fick uppenhållstillstånd via EU/EES.
    Och nästan 35.000 som fick uppehållstillstånd p.g.a. anknytning.

Läs på. 

Vilka gigantiska problem menar du?
    Jag ser knappast rasism och främlingsfientlighet som invandrades ansvar.
    Jag lägger skulden där den hör hemma. 
    Ja, och så länge vi inte har en fungerande invandringspolitik lär ju inte främlingsfientligheten MINSKA!
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 21:49:34 följande:
    Jag fascineras över din förmåga att läsa tankar och veta saker utan att ha blivit informerad om det. Som vilken kurs det handlade om t.ex.
    Att du tror att jag är intresserad av blågula frågor och deras propaganda är makalöst.

Vem påstår att SD är olagligt?
    Jag klarar mig utan din propaganda. Kan jag uttrycka det tydligare?
    Däremot ska jag självklart granska din auktoritet. Kan ju dyka upp något spännande. 

Samma visa som förra valet alltså. "Folket vaknar". Alla som är kritiska mot SD är det för att dom läser dagstidningar/ser på tv.
    Trams.
    Med lite tur ryker även KD ur riksdagen. Det vore trevligt det. 
    Mest tur skulle det vara om V rök oxå
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 21:51:50 följande:
    Det vi behöver är en fungerande integration och fungerande försörjningsmodell.
    Främlingsfientligheten ansvarar främlingsfientliga för. Inte invandringspolitiken.
    Inte invandrarna. Inte någon annan är människan som hyser dessa åsikter.
    Och du TROR inte att den dåliga integrationen kan få folk att mer och mer ändra inställning? Jag har gjort det, dom flesta vänner och kollegor har gjort det.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 22:00:57 följande:
    Jag tror att många har svårt att ta ansvar för sina fördomar och rädslor.
    Alltså gör man det som man tror är ok. Skyller ifrån sig, skyller på andra. 
    Eller så börjar fördomarna öka...med erfarenheten.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-28 22:11:23 följande:
    Selektiv perception är inte erfarenhet. Det är egenbekräftade fördomar.
    Min erfarenhet detta år... 3 inbrott på mitt barns dagis. 2 av gångerna ingrep jag själv. Invandrarungdomar. Grannen fick mopeden stulen. Invandrarungdomar. Missahndel på flickornas skola. Invandrarundomar. Till detta att min parkeringsplats har var tagen ett otal gånger och varenda gång av invandrare??? 1 av 10 invandrarfamiljer som lämnar sina barn på dagis har ingen bilbarnstol i bilen???

Sånt skapar bara mera fördomar...
  • Joppis
    upyours skrev 2010-07-30 00:54:37 följande:
    Finns det bara EN verklighet? Eller har verkligheten bara EN sida? Om inte, varför väljer man då att bara fokusera på en DEL av verkligheten? Vad GÖR att man väljer att lägga fokus på vissa specifika fenomen och vad gör att man vägrar att se helheten?
    Jamen gissa...
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-30 13:41:01 följande:
    Varför skulle jag försöka vinna sympati från personer som stödjer en osympatisk politik?

Mmm, folk röstar på SD p.g.a. mig personligen. Högst sannolikt.

Att Joppis är främlingsfientlig etablerades genom inlägg där detta beskrevs. Jag tar inget ansvar för dessa åsikter, fördomar och skeva iakttagelser. Jag förväntar mig att vuxna människor ansvarar för sina egna tankar.
    Den som påstår att andra orsakar detta hos dom ägnar sig åt ett omoget och ovärdigt beteende.

Problemen löses inte genom att fokusera på eventuell etnicitet, det är knappast den som orsakar beteendet.
    Låg socioekonomisk status i kombination med hopplöshet och ignorans från vuxenvärlden är en del av det som leder till att ungdomar ägnar sig åt brott. Men sysslolöshet överhuvudtaget är en stark riskfaktor.
    Jag såg samma typ av beteende i överklassförorten där min skola låg. Med övre medelklasskids som ägnade sig åt småbrott som förströelse. Det fanns inget bättre att göra och det gav lite spänning i tillvaron.
    Men förklara gärna hur deras svenska etnicitet bidrog till deras inbrott, småstölder, snatteri och missbrukande. 
    Tack för att du kallade mig för främlingsfientlig och inte rasist iaf
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-30 13:58:05 följande:
    Du har inte uttryckt något rasistiskt. ;)
    Jodå, enligt vissa här så
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-08-04 10:12:29 följande:
    Att ha sympati med SD som parti anser jag vara rasistiskt. Du har hittils inte bevisat att du är "Blå" som du själv brukar säga. Istället har jag sett dig komma med artiklar om SD till höger och vänster. Stå för dina åsikter och kalla dig själv för SverigeDemokrat. Det är inte bra att hamna i förnekelsefas.
    Du är blåst...
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-08-04 10:17:51 följande:
    Tack, hellre blåst än rasist...
    Kalla mig inte rasist är du snäll...
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-08-04 10:27:28 följande:
    Enligt mig är folk som sympatiserar med SD rasister sen om du själv inte vill se dig som en är en annan sak. Jag har aldrig sett dig komma med en artikel som handlar om Moderaterna och deras valkampanj men du lägger ut artiklar om SD titt som tätt och ändå säger du att du inte är SD. Aja, tro vad du vill men bilden du ger ifrån dig är låååååååååångt ifrån Blått.
    Vet du vad... Jag tänkte lite.

Jag skiter väl fullständigt i vad du tycker, och tror

För mig är du bara en människa på ett forum som verkar ha ett förbanant innehållsfattigt liv.
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-08-04 10:38:24 följande:
    Och här visade vi för andra gången att det jag säger är rätt. Tack för att du förstärkte det jag säger. Alltid uppskattad när folk gör det lätt för en.
    Du lever för FL... Mitt nöja här är att reta upp dig. Vilket jag lyckats med många gånger!
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-08-04 10:43:46 följande:
    Ha inte så höga tankar om dig själv. Jag får snarare spy-känsla över vissa uttalanden än att dom retar mig.
    Hoppas jag får dig kräkas oxå då
  • Joppis
    I Blackrose I skrev 2010-08-04 10:50:00 följande:
    Jag hoppas du är medveten om att bara det du skriver till mig får dig att framstå som rasist. Varför annars lägga ner så mycket energi att försöka reta mig? Hade du gjort detsamma om jag var svensk och kritiserat dig? Knappast, så bara det visar dina rasistiska drag men förneka om du själv mår bättre av det. Va försiktig bara så att du inte får smaka på dina SD-vänners --- där bak i framtiden när ni kommer ikläm med varandra...
    Hahaha... Jag har flera gånger lyckats förstöra din dag. Du har aldrig lyckats med det. Och hade du varit "svensk" hade du varit en "pain in the ass" oavsett.

Det har inte med "ras" att göra utan din mentalitet
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!