Inlägg från: Triskele |Visa alla inlägg
  • Triskele

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Joppis skrev 2010-04-28 14:29:32 följande:
    Varför tror du SD ökar för?
    Ärligt?
    För att människor inte lär sig att tänka och ifrågasätta, för att källkritik är något som fåtalet ägnar sig åt och för att lätta lösningar blingar mer än komplicerade.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-28 14:31:40 följande:
    Islamister? Förklarar gärna hur du tänkte nu? Den som dödat flest människor och varit mest fanatisk, är nog fortfarande Hitler, en vit ateist. Jag tror ingen har toppat honom faktiskt.
    Stalin är också en god kandidat. Scary guy.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-28 14:38:38 följande:
    Facscinerande att folk igen och igen kommer indundrande och säger att man blir kallad rasist för att man säger vad man tycker, jag väntar fortfarande på att någon ska bli kallad rasist, men det händer aldrig, varför missar jag något som tydligen är så återkommande och vanligt?
    Inte ens när folk tar upp raser... Intressant det där.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Tamme skrev 2010-04-28 14:41:58 följande:
    Faktiskt inte, din idioti får du stå för helt själv. Ingen annan ansvarar för denna.
    Samtliga brottslingar ska bemötas på samma sätt. Vi ska ha likhet inför lagen.
    Om någon begår brott här är det vårt problem, inget vi kan dumpa på andra länder med andra lagsystem.
    Jag är emot att människor inte reparerar den skada dom orsakar. Utvisar man någon efter avtjänat fängelsestraff så omintetgör man möjligheten för personen att reparera ens lite.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 15:06:14 följande:
    Har dom inte svenskt medborgarskap ska dom ut med huvudet före även vid mindre brott.
    Även dom som är födda här? Du menar att vi tjänar på detta sysätt?
    Vad vore poängen? Hur förbättras samhället av en sån drakonisk lagstiftning?
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 15:32:31 följande:
    Något måste göras. 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap (inkluderat alla utan svesnkt medborgarskap såklart).
    Eh, jaha? Är dom ens invandrare? Alltså uppbär dessa uppehållstillstånd. Var dom bosatta i landet eller på besök?
    Snälla, se bakom siffrorna och försök använda dina kognitiva funktioner.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    BigDaddy skrev 2010-04-28 16:17:36 följande:
    Jag tycker dock att Reinfeldt och Borg är det bästa vi har inom svensk politik just nu. Jag har faktiskt stort förtroende för bägge. Absolut. Det står jag för. Kan någon, med handen på hjärtat, helt ärligt mena att de skulle känna sig tryggare om Sahlin och Öströs höll i facklan tillsammans?
    Personligen klarar jag mig utan samtliga, men det är en helt annan femma.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 20:14:47 följande:
    Ja, jisses vad synd det är om alla invandrare som blir misstänkta för brott. Inte gör väl dom nåt dumt? Nejdå, dom sitter hemma hos släkten och röker vattenpipa hela dygnet.... Lite ironi såklart. Självklart är det ett jätteproblem när det gäller invandrare och brottslighet. Den som inte håller med om det har inte alla indianer i kanoten.
    Du menar att det inte är ett problem att vår rättsapparat gör det lättare att fälla en invandrare och att denne även får ett längre/hårdare straff?
    Ska vi verkligen skylla detta på dom som drabbas? Eller ska vi försöka göra något åt den strukturella diskrimineringen och få ett rättsväsende värt namnet?
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-29 12:15:39 följande:
    Du ska inte inbilla dig att polisen bara plockar in nån från gatan bara för att denne är invandrare. Det är oftast helt befogat.
    BS.
    Att diskriminering och strukturellt förtryck är en realitet är inget jag hittar på, det är något som går att studera, något som är klart påvisbart.
    Då jag ägnat mig åt aktivism i över 15 år så har jag sett precis hur illa det kan vara.
    Exempel: Det finns inget skäl att kroppsvisitera en och samma person sex gånger inom en två timmars period t.ex. Men han var ju "blatte" och såg suspekt ut...
    Poliskåren stinker av främlingsfientlighet på många platser i landet. Och därmed lägger dessa mer tid på att bevisa invandrares brott än svenskföddas.
    Något länken och boken illustrerar ypperligt.
    *ideas are bulletproof*
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!