Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Läste du ens vad jag hade skrivit i inlägg #1472. Gick du in och läste artiklarna jag la in?

Lägenheterna borde inte se ut som dom gör oavsett vilka som bor där. Eller du menar att bara för att det bor utlänningar där så ska man strunta i att rusta upp lägenheterna?! Även om vissa får socialbidrag så betalar man hyra. Vill DU vara snäll och förklara för mig vad hyran går till?!

Jag har inget emot att hyresbostäder omvandlas till bostadsrätter men då ska det va i sån skick att man ens vill ta sig en titt.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I

" Den taktik som du och din väninna Roze tillämpar är att fråga om precis allting. "

• I Blackrose I

Maxipaxi

Tänker du fortsätta diskussionen om Husby/förorterna eller? Tycker du fortfarande att man ska bo kvar i dessa bostäder? Varför skulle man vilja det? Jag har inte fått svar på min fråga som jag ställde angående vad hyran går till. Förklara gärna.

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-06-02 16:30:35 följande:
    Om man inte vill bo där kan man ju köpa ett radhus i samma område och renovera det och ombesörja det hur mycket man vill. Då har du ingen hyresvärd/bostadsbolag att skylla på för att underhållet inte hålls efter. Förstår du?
    Nu finns det inte inga radhus i Husby vad jag vet. Har bott där i 3år däremot vet jag att dom flesta väljer att köpa bostadsrätt i Kista det vill säga en station ifrån Husby. Så dina argument håller INTE.
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-06-02 18:38:00 följande:
    Och världen var HUSBY...finns det inga bostadsrätter i Husby heller? Finns det BARA hyreslägenheter i Husby? Vilka är fastighetsägarna i Husby? Allmännyttiga bolag? Privata? Nu ska vi renovera fasader i Husby och sen när det är gjort kommer säkert hela världen att vilja flytta dit.

Du är helt världsfrånvänd.
    Varför så upprörd för? Jag argumenterar utifrån mina erfarenheter och det gör väl du med?! Världen ÄR inte bara Angered/mölndal ( Göteborg ). Öppna ögonen och ta till dig nya kunskaper om du nu vill det. Det finns bostadsrätter i husby och jag har aldrig hört nån klaga över dessa lägenheter. Jättefin bostadsområde med mycket grönska men nu handlade ju diskussionen om hyresgäster och varför folk väljer att flytta från dessa områden. Kista ligger 5minuters gångsavstånd från Husby och måååååånga flyttar dit till bostadsrätter. Googla på Kista så ser du att det INTE är renrasig svensk område. Låååååångt ifrån.

Svar till det andra du har skrivit:

--------------------------------
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-06-02 20:37:33 följande:
    DIN diskussion handlade om hyresgäster.Min diskussion handlade om att knappt några etniska  svenskar vill bo i invandrartäta områden.
    Vad menar du med invandrartäta områden? Hur många procent utlänningar ska det va i ett område för att det ska räknas som invandrartät? Jag tänker mest på Rissne/Sollentuna/Kista/Solna( En populär område bland iranier ).

Sen så håller du på och ändrar dig. Först gnällde du över att invandrare flyttar ut från invandrartäta områden och sen när jag lägger fram bevis på varför dessa flyttar ut så ändrar du din frågeställning. Så hur ska du ha det?

Om nu så är fallet att inga svenskar vill bo i invandrartäta områden så visar det bara oviljan bland svenskar som inte vill ta till sig andra kulturer. Eller?! Jag kan tänka mig en hel massa andra orsaker också men svara du på frågan om du vill.
  • I Blackrose I
    Kate Ryan skrev 2010-06-02 21:02:55 följande:
    Är man främlingsfientlig för att man inte vill ha en neger på sin bakgård (läs ironi). Kontentan är att jag anser att det bör bo svenskar i Sverige. Fråga en svensk vem som är afrikan och vem som är svensk och svaret blir enkelt. Bara för att jag talar kinesiska och bor i Kina så blir jag inte Kines. Läs lex "är en katt som föds i ett stall en häst". Så länge genpoolen inte hotas och inte för den delen svenskarnas suveränitet i Sverige (landet där svenskar bor och härskar) så bryr jag mig föga om det finns lite krydda läs enstaka invandrare.

Är jag Sverigedemokrat? Delvis, jag kommer troligen rösta på dom för jag vill strypa den invasion som sker dagligen. I grund är jag dock borgare och jag vet att dom flesta borgare delar mina åsikter.
    " I grund är jag dock borgare och jag vet att dom flesta borgare delar mina åsikter. "

Jasså?! Obestämd Bevis? Statistik? Belägg?

Vilka Är svenskar? Har du ett vettig svar?!
  • I Blackrose I
    Kate Ryan skrev 2010-06-02 21:14:35 följande:
    Kallar du dig svensk när du besöker dina släktingar i Iran? Om du möter någon på gatan i Teheran tänker folk att den där personen kommer inte härifrån utan måste komma ifrån norden.
    Och ditt uttalande om borgare? Vart tog beviset vägen?

Nej, jag kallar mig inte för svensk. Är inte svensk och kommer nog aldrig bli svensk. Jag vill veta vilka DU ( Sd-fans ) anser vara svenskar när ni skriker att ni vill bevara Sverige svensk?!

Är kristna Irakier svenskar? Vill gärna ha svar på frågan. Tack!
  • I Blackrose I

" Bara för att jag talar kinesiska och bor i Kina så blir jag inte Kines. "

Nej, det Är du inte men du är kinesisk medborgare och SKA ha samma rättigheter som alla andra kineser.

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!