LillaMy3 skrev 2010-04-21 22:12:49 följande:
Detta är tredje kuren denna gång. Har en son sen tidigare. Han blev till på första kuren (en dubbel med en gång). Började med dubble nu också. Första gången troligen inte äl, andra gången äl som vi nog bommade lite. Och nu tror jag jag fortfarande väntar på äl. Gyn trodde som igår jag tror söndag så det gäller väll bara att hålla farten uppe fram tills dess. Hoppas kroppen behagar signalera att den är färdig med äl, när den nu är det... Hade ditt ägg vuxit så bra fram till nu, så fortsätter det säkert med det. Växer 1-2 mm pr dygn.
Ah, jag såg ju det när jag läste igenom tråden (att du var på tredje kuren).
Hoppas att det tar sig denna gången för er!
Jag tycker det är lite svårt att förstå hela den här Pergo-karusellen.
Jag tog min sista tablett i måndags, idag är jag alltså på dag 11, och mitt ägg är 12 mm. Enligt min läkare har jag ÄL från och med nu till 4 dagar framåt ungefär, alltså dag 12, 13, 14, 15.
Är det runt dom dagarna man får sin ÄL?? Jag får ju aldrig egen ÄL så är så himla dålig på sånt här :(
Eller räknar han med att jag "borde" få ÄL nu eftersom mitt ägg vuxit till sig så som det gjort?
Jag blev så osäker nu när jag sitter hemma och funderar. Hos läkaren var allt klockrent, men nu har jag blivit förvirrad ;)
Ja, jag hoppas att det fortsätter växa nu de här dagarna, om det växer 2 mm per dag så är det ju "färdigt" på lördag då? Då är det 18 mm iså fall?
Men kan man bli gravid INNAN ägget släpper, är det "redo" då?
Oj, nu blev det massa frågor!