vilken ställning!!?
Vilken ställning är bäst? att ligga i den "vanliga" positionen gör ju att man föder i uppförsbacke trots att den är så vanlig,men vilken position är verkligen bäst?? (det bästa vore om flerbarns-mammor svarade)
Vilken ställning är bäst? att ligga i den "vanliga" positionen gör ju att man föder i uppförsbacke trots att den är så vanlig,men vilken position är verkligen bäst?? (det bästa vore om flerbarns-mammor svarade)
Jag har ju bara fött ett barn som jag födde i "uppförs backe", men jag har läst att huksittande är en bra ställning, det finns ju sådana där stolar att sitta på..
Av alla jag har pratat med så har de sagt att på huk, eller i sittande ställningar varit de bästa! just för att då faller barnet i naturlig riktning.. jag födde i gyn ställning och det kändes naturligt för mig... men det är möjligt att om ajg kände mig bekväm i sittande ställningar skulle det gått lättare =)
Födde ett barn liggandes på sidan o andra stående på knä i sängen !
Det andra kändes MYCKET bättre !!
Jag fick en ryggmärgsbedövning så det blev gynställningen för mej
När jag födde mitt första barn låg jag på sidan och fick hjälp att stödja upp benet, det var perfekt. Med andra barnet så kändes det inte alls så bra i den ställningen så då blev det vanlig "gyn" ställning...! Man får nog känna efter vilket som känns bra just då...
Jag har alltid haft tanken på att sittande eller huk är bra... Men när man står där och är helt slut av värkar och smärtan tar musten ur en. ( mina har kommit fort)
Då blir man lätt liggande, och jag har fått första på 10 min krystvärkar, och andra på första krystvärken. Så jag tror inte att ställningen var relevant för mej.
Jag har inte ens tagit mej till gynstolen utan fött i sängen halvsittande så det är ju ändå lite nerför då.
Kan man föda i gynstolen?!
Hu, vad läskigt!
Har bara fött en gång, men då kändes det mest naturliga och enklaste helt klart att stå på knä i sängen och hänga över den uppfällda huvudänden. Perfekt tyckte jag. Trodde man skulle bli trött i benen, men det blev man inte alls. Lycka till!
Ja jag försökte som så många andra att stå på knäna i sängen och föda, jag hade "bestämt" att jag skulle göra det
Vad jag inte hade med i beräkningen var att efter 21 timmars förlossnningsarbete var jag så slut så jag bara gled ned på rygg och orkade inte ens krysta! 2 barnmorskor och min man fick piska igång mig under en timmes krystning
! Jag hoppas jag orkar mer nästa gång så man kan prova en annan ställning. Men jag tycker det var helt okej att ligga ned, tänkte nog inte så mycket på det, ville bara att det skulle ta slut
.
Hailey, jo jag har hört flera som blivit förlösta i just gynstolen och jag kände nog med att: Jag VILL inte dit! Men man är rätt mör, och jag har nog bara gjort som de sagt till mej... Med jäntan fråga jag: Får jag krysta?.... Vilken Idiotsnäll patient...