Inlägg från: agnesokattis08 |Visa alla inlägg
  • agnesokattis08

Hon vill ha ensam vårdnad

de stämmer inte längre att barn ska vara 3 år innan det rekomenderas varannan vecka. jag har själv varit i kontakt med massa såna där instanser nu för bara två månader sedan sist, och NU för tiden är det så att barnen har lika rätt till båa och båda föräldrarna ha lika rätt till barnen, sen är de upp till föräldrarna att komma överens om vad som ska gälla. går inte de så får man gå vidare med fallet, men dom rekomenderar familjerådgivning i första hand för att kunna komma överens utan att ta det längre...

• agnesokattis08
    MammaMiia88 skrev 2010-04-22 14:41:47 följande:
    jodå..den rekomendationen finns visst kvar..men den har bara alltid varit en REKOMENDATION o inte något måste.. så sa familjerätten till mig senast i januari...( har min son varannan vecka o han är 2 år)
    va knäppt eller de e ju bra egentligen kanske.. men till mig ha dom alltid sagt att numer så "gäller" inte de.. utan att man ser till barnets bästa o att nu för tiden så anses det vara varannanvecka boende (eller vilken tidsperiod man nu väljer)
    men du se va de kan skilja beroende på var man bor..

jag har min dotter oxå varannan vecka och hon är nu drygt 20 månader
  • agnesokattis08
    MammaMiia88 skrev 2010-04-22 14:53:28 följande:
    ja de e lite knäppt..dock tycker inte jag att den rek ska försvinna alls..min son träffade inte sin pappa mer än en dag i månaden de första 8 mån ( han som avstod) o sen helt plötsligt komma o säga att han vill ha varannan vecka..jag tyckte självklart inte alls om de..sonen kände inte sin pappa då..så vi började med varannan  helg o när sonen blev två började vi med varanna vecka..
    det förstår ja att du inte kände okej inför...
    jag vill heller inte att den rekomendationen ska tas bort, jag tyckte att dottern var alldeles för ung för att börja med varannan vecka när hon var bara kring strax under året..
    men mitt ex vägrade ha varannan helg osv och inga förslag dög så tills lut blev de som han ville ändå.. o idag funkar de ju bra...
Svar på tråden Hon vill ha ensam vårdnad