• Juhanna

Ammade du?

Jag upplever det som att det är väldigt vanligt att unga mammor inte ammar sina barn. Så av ren nyfikenhet undrar jag om du ammade/ammar ditt barn eller inte? Om inte varför?

Kan tilläga att jag inte ser något fel med att ge ersättning.

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Svar på tråden Ammade du?
  • AnnaT

Hej :)
    Har också tänkt på det.
    jag ammade Antonio tills han var 1 år och tre månader men gav lite ersätting också.
    Dottern ammar  jag så mycket som jag kan men mjölken räcker inte riktigt till så det får bli ersätting men om jag hade kunnat så skulle jag vilja helamma

• Sadness

Hej! Jag ammar min son, är 18 år {#lang_emotions_smile}

• Saaaraa

Dottern ammade jag inte. Hon tog väldigt fel och det resulterade i att det blev stora sår och att det kom mer blod än mjölk. Fick inte till det med amningsnapp heller. Pumpade jag som en galning så fick jag ändå bara ut 20-30 ml, inga mängder hon blev mätt på inte. Jag gav upp och gav flaskan istället.

Nu med sonen funkar det perfekt. Rätt tag från början och har inte fått det minsta ont eller ens en början till sår, kanon!
  • Liten en

Jag ammade min dotter tills hon var 7 månader ungefär. minns inte riktigt.
    Jag var 18 år då :)

• snigeln88

jag va 18 då jag fick sonen,  kämpade i tre månader att få amningen att funka men han fick aldrig nåt bra grepp o de gångerna det gick satt jag i 4timmar per gångingen höjdare..är jätte ledsen över att det inte funkade såg fram emot amningen..men jag pumpade desto längre och fik ut flaskor på 300ml per pumpning..är 22 nu är i v 32 och tänker kämpa den här gången också(om det behövs) jag tycker amning är väldigt viktigt..ung som gammal bröstmjölk är densamme..

• Ruggugglan

Fick dottern -05 då jag var 17år. Amningen funkade inte. Kämpade dag som natt för att få det att fungera. Mjölkstockning, såriga bröstvårtor och en ointresserad dotter. Till slut gav jag upp och fick en mätt och glad dotter med hjälp av ersättning.

Fick sonen i januari. Amningen fungerade direkt och jag hoppas kunna amma tills han är runt året!

• Rhoda Horswunce

Jag fick min son när jag var 20 (kanske inte så jätteungt, i och för sig) och ammade honom i 2,5 år. Nästa barn kommer jag troligtvis inte att amma alls då pappan ska vara hemma från dag ett, men jag kommer att försöka pumpa ut mjölk de första månaderna.

• Lee90

Jag ammade Mira (ammar fortfarande på natten) :) jag är 18. :P

• kittymi

ja ammade cimon i 2 veckor! ja gillade det inte så slutade me de å då måde både ja å cimon  mkt bättre

Svar på tråden Ammade du?