• Juhanna

Ammade du?

Jag upplever det som att det är väldigt vanligt att unga mammor inte ammar sina barn. Så av ren nyfikenhet undrar jag om du ammade/ammar ditt barn eller inte? Om inte varför?

Kan tilläga att jag inte ser något fel med att ge ersättning.

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Svar på tråden Ammade du?
  • heavenly S

Första barnet kom när jag va 21 och då började jag amma men gav upp efter knappt två veckor. Jag hade hämska sår men kan faktist säga att det nog inte var enda anledningen till att jag gav upp. Vi var dom första i vår umgängeskrets som fick barn och jag tror jag hade svårt att se amningen som något naturligt och kände mig inte alls avslappnad med att amma framför folk och vi hade dessutom vänner och bekanta som rännde in och ut hos oss oanmälda redan från början, så jag hann aldrig känna mig bekväm utan gav upp direkt och gav ersättning istället.
    Nu har nyss tvåan kommit och denna gång fick jag också sår men jag gav inte upp lika fort och nu bryr jag mig inte alls om att amma framför andra och trivs jättebra med att amma.

♥Viggo 061226 ♥Vilma 100409♥
  • gemini888

Jag ammar, tycker det är det mysigaste som finns och kommer göra det så länge jag kan och min son mår bra av det.

Är också lite förvånad av att se hur "få" som ammar nuförtiden.

• mammaN92

Jag var 15 när min dotter föddes.
    Ammade i ca. 2-3 veckor, sen gick det inte mer. Det var mycket strul på BB och jag önskar att jag gärna fått amma längre. Men den personal på BB som var där när min dotter var nyfödd var inte bra! Jag blev stressad för att dem HELA tiden skulle stå och kolla och känna och visa när jag ammade, därför gick det inte längre.. De stressade mig så oerhört mycket!

Med nästa barn ska jag verkligen försöka amma det första halvåret, det är ju faktiskt det mysigaste som finns OM det fungerar som det ska. :)

• elin92

Jag ammade min son tills han var 2,5 månad. Sedan blev han tillräckligt mätt (Har varit så för min syster med hennes två barn och min mamma med) , så började ge ersättning och ammade samtidigt, men vid ungefär 3,5 månaders ålder slutade jag helt. Och jag är 18 =)

• AlexandraLindholm

Jag är 17 år och ammar pojken som är snart fem månader. Hatar att amma och tycker det är de tråkigaste som finns. Gör det såklart ändå för hans skull och för att slippa krångla med ersättning, är ju så smidigt att bara ta fram tuttarna. Är jätteglad att han redan bytt ut två mål om dagen så jag kan be någon annan mata honom där ibland:)

• Sadness

Lägger till att min son idag är 8 månader och jag ammar på ännu!

(17 år då han föddes)

• ElinÖland

Var 19 när första tjejen kom och henne ammade jag ett halv år, 2:an ammade jag i 8 månader och har inga planer på att inte amma eventuella barn i framtiden heller...

• Desiree1988

Jag ammade min dotter till hon var cirka 8 månader, efter det åt hon riktig mat och fick välling på kväll/natt.

Jag är 21 år.

• 1990amanda

Jag hel ammar, och min Son är nu 4 månader och jag själv är 19år. Hade gärna velat sluta amma, men efterson Min son är så kräsen så tar han inte ersättning, så har inget annat val än att amma! Men tycker de är lätt och bra att amma!

• Juhanna
    1990amanda skrev 2010-06-01 17:22:29 följande:
    Jag hel ammar, och min Son är nu 4 månader och jag själv är 19år. Hade gärna velat sluta amma, men efterson Min son är så kräsen så tar han inte ersättning, så har inget annat val än att amma! Men tycker de är lätt och bra att amma!
    Varför vill du sluta?
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
Svar på tråden Ammade du?