Inlägg från: KäRinGa2 |Visa alla inlägg
  • KäRinGa2

Min dotter mobbas i skolan (långt)

Se till att få så mycket information som möjligt av pedagogerna, o försök hålla dialog med dottern oxo..
    Min grabb blev systematiskt mobbad från år ett, nu i trean satte jag ner foten och bytte skola.
    Skolan hävdar att det inte funnits någon mobbning, att det hela är på grund av pojkens känsliga ntur, familjesituationens något trassliga utseende osv.
    Fadern har försökt få mig att inse att det ÄR mobbning, men jag har trott på pedagogerna som nekat till att något sådant skull finnas påderas skola.
    När pojken kom hem blåslagen, då reagerade jag med kraft, och nu, tre v senare, har han nyss börjat i en ny skola. Förtroendet för pedagogerna är mye liten, från mitt, faderns och framför allt pojkens sidor..

Fortsätt vara observant på flickans mående, försök få henne att prata om alla incidenter som sker, och ta omedelbar kontakt med pedagoger, och oxo rektor om så behövs.
    Min erfarenhet är mye dålig av just pedagogernas lovord, ty på skolan grabben min gick, lovades mye, men inget skedde i verkligheten.. Inte ens vid samtal med rektor. Dock efter att jag sa till om skolbyte, hände det saker. Trist det behövde gå så långt..

Lycka till i arbetet mot mobbning, det kan bli en liten kamp, ty barn vet inte alltid vad det är dom säger eller gör, och inte heller vilka konsekvenser deras ord och handlingar kan få.

Svar på tråden Min dotter mobbas i skolan (långt)