• Anonym (orolig)

    Blödningsrubbning

    Hej !
    Jag har blödningsrubbning och vad innebär det för min förlossning ?
    Snitt ? Barnet ligger nu tvärlägge ca 6 veckor kvar ?
    Vad är riskerna med barnet/mig ?
    Förra graviditeten blev det igångsättning inget hände på ca 13 timmar ( öppnat mig 4 cm ) sen blev det snitt. Efter snittet blödde jag mycket blev kvar på IVA 1,5 dygn p ga att livmodern inte drog ihop sig pga att jag blödde fick olika mediciner mm.
    Blev igångsatt pga lättare havandeskapsförgiftning och gått över tiden + rörligt barn ville inte ligga i rätt lägge ( huvudet upp ).

  • Svar på tråden Blödningsrubbning
  • Förlossningspedagogen

    Hej!

    Jag kan förstå din oro! Dessvärre är jag inte rätt person att svara när det gäller blödningsrubbningen. Där är det bättre att du pratar med din läkare och/eller barnmorska.

    Att bebisen ligger i tvärläge är ytterligare något som kan komplicera situationen. Du kan hjälpa bebisen i läge genom att till exempel lägga ett par böcker under fotändan av sängen, så att du ligger i ett svagt uppförslut. Stryk i cirklar över magen i den riktning du vill att bebisen ska vända sig. Du kan även stå på alla fyra, ner med huvudet, och be stryka på samma sätt över magen: "Ner med huvudet!" :)

    Om du får klartecken att föda vaginalt skulle jag försöka vara så förberedd som möjligt när det gäller andning, avslappning och mentala strategier för att kunna samarbeta med kroppen på ett maximalt bra sätt.

    Jag önskar dig lycka till!

    Kram
    Anna

Svar på tråden Blödningsrubbning