• Svar på tråden Vad tycker ni om detta? Octomom, ensamstående 14-barnsmamma kan inte tillgodose sina barns behov
  • fruis

Stackars barn säger jag. Det finns inte en chans att en ensam vuxen kan ge 14 barn den uppmärksamhet de behöver för att utvecklas.

• Eisa

Stackars stackars barn. Varje barn har rätt till en viss mängd uppmärksamhet och tid, anser jag, och hon lär ju inte ens vara i närheten av att kunna ge sina barn det.

• BillyX
    Selfish Geene skrev 2010-04-22 22:31:54 följande:
    Stackars barn! stackars (korkade) kvinna! var är etiska rådet när dom behövs som bäst? I vilket Corn flakes-paket fick läkaren sin licens?
    Ja, det där är väldigt konstigt. Har man andra regler i USA tro?
  • Stårschan

Skönt att människan äntligen öppnat ögonen för vad hon håller på med. Mycket synd för barnen att ingen stoppade henne i tid. Hade detta hänt om inte dokusåpa-TV funnits?

Don't confuse an open mind with one that's vacant
  • LyckligtSlut

Klart att hon inte kan... 14 barn, osäker inkomst, instabila förhållanden och hon sa ju ungefär samma sak för något år sedan, om jag inte minns fel?

Jag är väldigt glad över att detta fall uppmärksammats så mycket så att hon kan få hjälp (och då menar jag inte pengar i första hand) så att alla barnen hon är mor till kan få en trygg miljö att växa upp i och hon kan finnas till för dem så mycket hon räcker till. Glad att hon insett detta nu och inte är för stolt att ändra sin situation.

• LyckligtSlut
    Selfish Geene skrev 2010-04-22 22:31:54 följande:
    Stackars barn! stackars (korkade) kvinna! var är etiska rådet när dom behövs som bäst? I vilket Corn flakes-paket fick läkaren sin licens?
    Men var det inte så att det BLEV åtta vid konstgjort befruktning och precis som i Sverige kan man inte tvinga någon att abortera, bara råda, om det blir för många foster?
  • BlommyNess12
    LyckligtSlut skrev 2010-04-23 09:07:22 följande:
    Men var det inte så att det BLEV åtta vid konstgjort befruktning och precis som i Sverige kan man inte tvinga någon att abortera, bara råda, om det blir för många foster?
    Nej, läkaren satte in ÅTTA friska embryon i en frisk kvinna utan fertilitetsproblem..
  • CarlHerman
    LyckligtSlut skrev 2010-04-23 09:07:22 följande:
    Jo det blev åtta men läkaren hade satt in sex ägg och det kan väl inte vara rätt att göra det på en ensamstående kvinna som redan har sex barn?
  • BlommyNess12
    CarlHerman skrev 2010-04-23 09:09:57 följande:
    Jo det blev åtta men läkaren hade satt in sex ägg och det kan väl inte vara rätt att göra det på en ensamstående kvinna som redan har sex barn?
    Var det så det gick till? Har hört att det handlade om frysta embryon hon hade kvar åtta stycken, så hon satte in allihopa. Hon sa något om det i dokumentären om henne.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? Octomom, ensamstående 14-barnsmamma kan inte tillgodose sina barns behov