• Gaytjej

Ont i sittben/skinka/nere i bäckenet

Under den senare halvan av graviditeten och till och från sedan förlossningen så har jag haft ont ungefär där skinkan möter låret, in mot skrevet. Jag hade lite foglossnin under gravitditeten så en del av denna värk tror jag doldes då, men nu känns det mer renodlat. Ibland är det helt försvunnet, ibland märks det tydligt.

Nu har det gått 8 veckor efter förlossningen och jag undrar vad tusan det kan vara. Ischias verkar det inte riktigt som, men jag vet inte..?
    Började rida efter 4 veckor men har lagt det på hyllan för att se om det blev bättre, men det blev det inte =P
    Någon som har några idéer..?
  • Svar på tråden Ont i sittben/skinka/nere i bäckenet
  • LillaFlingan

låter som ischias..

• miltal

Jag har exakt samma smärta 1,5 år efter förlossningen. Vänster sida. Jag hade även jag foglossning. Det är så jobbigt att smärtan inte försvinner. Jag har gått hos sjukgymnast men det har inte hjälpt. För mig hugger det till när jag plockar ur disk ur diskmaskinen, dvs böjer mig fram.

Ser att det var 2010 du skrev tråden. Hur känns det idag? Fick du någon hjälp och/eller något svar på ditt onda?

• Gaytjej

Hej miltal!

Mitt onda la sig efter hand, men det (eller om det var något nytt) blossade upp 1,5 år efter förlossningen så att jag fick gå till en kiropraktor. Jag hade då fått något som jag tror hon kallade för en låsning i en av bäckelederna? Tydligen var vanliga patienter med dessa bevär mammor till just 1,5-åringar och en /bidragande/ orsak är att man bär barnet på höften...

Jag gick hos kiropraktor 4 ggr och blev mkt bättre. Hon hittade bl a en snedhet som jag märkt när jag rider i och med att jag alltid har haft olika längd på stiglädren. Efter behandling så kunde jag ha lika långa läder! Gick även hos sjukgymnast och fick där ett litet rehabprogram som jag i ärlighetens namn inte varit bra på att följa.

Sedan 2010 har jag hunnit med att få ett barn till (2012, inte lika mkt foglossning då) och jag känner av både bäcken och fogar då och då, har ofta molvärk och får låsningar lätt långt ner i ryggen om jag inte tränar. Men just smärtan på stället som jag beskrev ovan känner jag nog inte av.

Svar på tråden Ont i sittben/skinka/nere i bäckenet