• Anonym (kli)

Kliar i rumpan

Hej,

här kommer ett pinsamt ämne som jag inte kan prata med någon om:( 
    Så länge jag kan minnas så kliar/gör ont/svider det i rumpan, mer eller mindre. Mest om jag gått på toa flera gånger.

Va till en huddoktor och hon sa att det var vanligt , det var varken svamp eller något annat. Utan "Analklåda" och det är tydlgen vanligt. Fick en salva men den hjälpte inte. Dactakort hjälper mest. Men igår provade jag vanlig idomin....

Är ofta gasig i magen, kanke det spelar in?

Några tips?

• Svar på tråden Kliar i rumpan
  • Kya

du får börja torka dig ordentligt efter toabesöken.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Anonym (kli)

Nina CC,

det har INTE med det att göra, tro mig, torkar mig alltid till det absolut inget är kvar, det är då jag får sår ibland, torkar mig för mycket med fel papper.

Hej hopp i Blåbärskogen,

hjälper det mot analklåda? För xyloproctsalvan hjälpte aldrig iaf.
    Ibland undrar jag om doktorn hade rätt, men hon sa att det är jättevanligt med analklåda men att man inte pratar om det.

Tycker det är en liten knöl ibland, undra om det inte kan va hemorojd iaf, men läkaren sa att det ej var det. Jag kanske ska gå till en ny läkare.

• Anonym (Tipsaren)

Prova Ac3 Comfort, finns på apoteket. Den är utvunnen ur Aloe Vera som är naturligt klådstillande!

• Kya
    Anonym (kli) skrev 2010-04-23 06:49:28 följande:
    Nina CC, det har INTE med det att göra, tro mig, torkar mig alltid till det absolut inget är kvar, det är då jag får sår ibland, torkar mig för mycket med fel papper. Hej hopp i Blåbärskogen, hjälper det mot analklåda? För xyloproctsalvan hjälpte aldrig iaf. Ibland undrar jag om doktorn hade rätt, men hon sa att det är jättevanligt med analklåda men att man inte pratar om det. Tycker det är en liten knöl ibland, undra om det inte kan va hemorojd iaf, men läkaren sa att det ej var det. Jag kanske ska gå till en ny läkare.
    nej jag skojade bara. jag tycker du ska gå tillbaka till läkaren och säga att det inte funkade, eller till en ny. för det kan vara som du säger, hemorrojder. eller kanske mask? men då kliar det mest nattetid i rumpan.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • jazzy

Annars finns en jättebra salva (och suppar) på recept, Scheriprotc heter den. Yycker det låter som hemorojder iaf...

3 barnsmamma
  • Anonym (kli)

Tipsaren, jag har provat den du tipsade om och den fungerade inte alls:(

jazzy, ok, den har jag aldrig provat.

• Anonym (sådetså!)

Om du hade haft hemorrojder hade du vetat det, för det gör nåt DJÄVULSKT ont. 

• Anonym
    Anonym (sådetså!) skrev 2010-04-23 17:55:35 följande:
    Om du hade haft hemorrojder hade du vetat det, för det gör nåt DJÄVULSKT ont. 
    dom behöver inte göra ont, utan dom kan "bara" klia...
Svar på tråden Kliar i rumpan