• Anonym (kli)

Kliar i rumpan

Hej,

här kommer ett pinsamt ämne som jag inte kan prata med någon om:( 
    Så länge jag kan minnas så kliar/gör ont/svider det i rumpan, mer eller mindre. Mest om jag gått på toa flera gånger.

Va till en huddoktor och hon sa att det var vanligt , det var varken svamp eller något annat. Utan "Analklåda" och det är tydlgen vanligt. Fick en salva men den hjälpte inte. Dactakort hjälper mest. Men igår provade jag vanlig idomin....

Är ofta gasig i magen, kanke det spelar in?

Några tips?

• Svar på tråden Kliar i rumpan
  • Anonym (kli)

ja, jag tycker det är som en liten knöl som ständigt sitter intill anus. Men varför har inte det konstanterats?Kanske ska gå till en ny läkare iaf. För "knölen" är öm om man rör den , och den blir mindre ibland men den är ständigt där.

• Anonym

Hade alltid klåda förut, rev och grävde jämnt..prövade alcosanal, den var för mej jättebra, jag tror mitt problem är att jag är så noggran när jag torkar vilket ju är bra, men jag blir helt enkelt torr i  röven, huden där..det hjälpte mej och idag har jag oftast ingen klåda, har jag det så smörjer jag..

Lycka till, inget är värre än att klia jämnt, och även om man är aldrig så noga så gräver man tillräckligt så blir det äckligt i byxorna...

• Anonym (kli)

nu minns jag vad en gyn sagt om min sk. knöl mellan slidan och rumpan....hon kallade den för portvakten.

Hmm, jag torkar mig också supernoga, har så inget bajs finns kvar, men gör inte alla det???? Ja, kan det ha med det att göra? Börjar ta blött papper nu istället.

• Anonym (kli)

hmm, nä, nu märker jag hur det blir, jag får helt enkelt som små sår runt analöppningen, framförallt när jag bajsat mycket.
    Det som hjälper mest är dactacort.
    Men vad är detta? Ingen som känner igen sig?

• Anonym (kliar så jag dör)

Du har mina sympatier. Sitter här kl. 6 på morgonen och kan inte sova för att det kliar så fruktansvärt i baken. Har aldrig varit med om något liknande. Måste vara ett helvete att ha detta jämt. Antagligen är detta jag har någon form av gravidklåda men jag hoppas verkligen att det går över. Har lust att bara springa som en tok, men det går inte för jag kan knappt gå ordentligt. Hoppas du har hittat något som hjälper för dig. I dag är det jag som tar mig till apoteket och kollar vad de har.

• Anonym (kli)

behöver mer tips!

• Kliande

Känner igen mig totalt, har kört igenom 3-4 springmaskkurer, för det va så hela historien startade.. efter maskarna och kliandet kom den gigantiska irritationen.. mest imellan slidan och rumpan, den lilla väggen imellan, men även ett litet sår precis vid analöppningen.. Ac3 comfort funkar ej, bara en stund sen känner man att de börjar svida lite..  tycker de är extremt jobbigt... Slidväggen och analhålet... hör det till Gynekologundersökning eller kan man gå in på vårdcentralen och boka tid o sen säga till doktorn att han ska kolla mitt rövhål.. känns lite pinsamt ..

• Kliande

och när man då ska ligga där... och doktorn tittar... kanske han ber en att försöka "pressa" lite... eftersom det brukar vara ganska svårt att se där nere... de e ju inte så kul o ligga där o fisa när doktorn tittar liksom.. usch hemska tanke

• Anonym

bara ett litet tips som kan vara värt att pröva, tills du får en tid hos en ny läkare som jag tycker du ska boka.
    Inom vården använder vi tvättbalsam, som tvål och mjukgörande i ett som man inte sköljer bort. Ta bara en klick på pappret när du torkar. Tänkte om det är så att huden blir irriterande när du torkar dig noga där bak.

• Anonym

När man får små sår alt sprickor och dem ska börja läka så kliar det nått så in i. instinktivt så kliar man och de spricker och blir sår igen. Jag tog en salva som jag använde till barnen när dem var röda som små som heter Jokun salva. Tvättade efter varje toa besök och smörjde direkt med jokun salvan. så fort jag fick kli attack så smörjde jag istället. Tog 2-3 dagar sen var allt läkt och blivit mycket bättre =)

• Anonym (kli)

Tror ni Silon salva skulle fungera?

• Husis

INGET miljövänligt returtoapapper!!!

Jag använder endast Lambi och slipper klådan. De miljövänliga, lite sträva, innehåller små metallrester, som river upp microskopiska sår/sprickor i huden. Ajajajajaj. 

• Anonym (Rump)
    Anonym (kli) skrev 2010-04-22 23:00:33 följande:

Hej,

här kommer ett pinsamt ämne som jag inte kan prata med någon om:( 

Så länge jag kan minnas så kliar/gör ont/svider det i rumpan, mer eller mindre. Mest om jag gått på toa flera gånger.

Va till en huddoktor och hon sa att det var vanligt , det var varken svamp eller något annat. Utan "Analklåda" och det är tydlgen vanligt. Fick en salva men den hjälpte inte. Dactakort hjälper mest. Men igår provade jag vanlig idomin....

Är ofta gasig i magen, kanke det spelar in?

Några tips?

Nej
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2011-10-07 07:50:55 följande:

När man får små sår alt sprickor och dem ska börja läka så kliar det nått så in i. instinktivt så kliar man och de spricker och blir sår igen. Jag tog en salva som jag använde till barnen när dem var röda som små som heter Jokun salva. Tvättade efter varje toa besök och smörjde direkt med jokun salvan. så fort jag fick kli attack så smörjde jag istället. Tog 2-3 dagar sen var allt läkt och blivit mycket bättre =)

Googlar på Jokun salva men får inte upp något? 

Samma problem som flera i tråden. Kliar mest mellan slidan och analen, är ibland blod på pappret. Jag vet inte varför det kliar, om det är pga såren(?) eller om man kan få svamp där? 

Vad gör man? Tips på någon slava som fungerar? känns för pinsamt att gå till läkaren...

• Anonym (Rump)
    Anonym (.) skrev 2017-09-07 22:35:37 följande:

Googlar på Jokun salva men får inte upp något? 

Samma problem som flera i tråden. Kliar mest mellan slidan och analen, är ibland blod på pappret. Jag vet inte varför det kliar, om det är pga såren(?) eller om man kan få svamp där? 

Vad gör man? Tips på någon slava som fungerar? känns för pinsamt att gå till läkaren...

Hemorojd salva
  • Anonym (.)
    Anonym (Rump) skrev 2017-09-07 22:41:47 följande:
    Hemorojd salva
    Jag tror inte att det är det jag har. Det kliar högre upp, mellan slidan och analen.. Blir som småsår (antar jag eftersom det ibland syns blod på pappret)
  • Anonym (Rump)
    Anonym (.) skrev 2017-09-07 22:47:17 följande:

Jag tror inte att det är det jag har. Det kliar högre upp, mellan slidan och analen.. Blir som småsår (antar jag eftersom det ibland syns blod på pappret)

Svamp då
Svar på tråden Kliar i rumpan