• mellieB

Semper vs nestle välling??

Ja hur är skillnaden mellan dessa? Har testat semper välling på min son,, men han total vägrar har försökt blanda i 50/50 med ersättning de går bra,, men bara välling e noo noo,, även med vaniljsocker i,, Har hört att nestle ska vara mer rinnig? Stämmer det? 

• Svar på tråden Semper vs nestle välling??
  • Matanza

Jag vet inte om den är mer rinnig, det tycker nog inte jag.

Har haft Semper till dottern länge, av ren vana.

Sen när lillbror skulle dricka välling så blev det nestle. 

Nu när jag testat båda så tycker jag det är mer smak på Nestle, den känns fylligare...

• mellieB

okej,, hur är de med magen på sin son?+ För Mio blev ganska hård av just semper vällingen..

• Matanza

Hm, bra fråga!

Sonen är helt okej i magen men nu när du frågade så fick jag mig en tankeställare för dottern har problem med just förstoppning och nu har det blivit tvärtemot...hon får iofs medicin mot förstoppningen men jag har inte skänkt det en tanke att vällingen kunde spela roll på det viset att det skulle skilja mellan sorterna.
    Numera äter båda barnen Nestle, enklare med en sort!

Vad händer om du blandar 25/75?
    Jag tycker att Nestle har godare smak. Men barn är så olika. Min son klöks av Nestles gröt, han tycker den är så äcklig men Sempers går bra!

• mellieB

MM mio äter sempers gröt,, Jag börjde blanda ersättning och välling men ju mer välling som kom i ju hårdare blev han i magen och mer gnällig.. Så till slut strunta jag i vällingen och då började han bajsa normalt igen=)

Men vill gärna att han ska dricka välling för han blir så mkt mättare då,, ersättning dricker han varannan tim nämligen=( Men när d eva välling i kunde han hålla sig 3-4tim
  • cicci85

Nestlés välling är sååå mycket godare. Har inte tänkt på om den är mer rinnig men jag kan inte förstå hur nån kan tycka sempers välling är god.

• Jennsan82

Båda mina söner har fått jätteont o blivit jättegasiga i magen av Nestlé både gröten o välling. Så vi kör bara Sempers här hemma!

• TereseA

Kör oxå Semper...dessutom blir flaskorna så flåtiga av Nestle...vej vad dem har där i..men man får diska flaska 3-4 ggr innan den är ren och flåtfri..

Akiim är mitt liv 071004
  • cicci85
    TereseA skrev 2010-04-23 13:00:51 följande:
    Kör oxå Semper...dessutom blir flaskorna så flåtiga av Nestle...vej vad dem har där i..men man får diska flaska 3-4 ggr innan den är ren och flåtfri..
    Så har jag en kompis som tycker oxå, själv har jag aldrig märkt det. Men vad betyder egentligen flåtiga? kladdiga?
  • ELLEoClara

min tjej blev förstoppad av Nestle men inte semper

• TereseA
    cicci85 skrev 2010-04-23 14:47:04 följande:
    Så har jag en kompis som tycker oxå, själv har jag aldrig märkt det. Men vad betyder egentligen flåtiga? kladdiga?
    typ som man diska om det är smör på diskborsten..kanske bero på flaskan men vet ej..har den MAM ultivent..
    Akiim är mitt liv 071004
  • mellieB

Köpte nestle godnatt välling idag,, men man vill ju testa på han innan på dagen liksom,, så han inte får ont i magen på natten=(,, Kan man göra det?? Haha dum fråga kanske men de heter ju God natt välling haha

• LyckligaJag83
    mellieB skrev 2010-04-24 11:19:21 följande:
    Köpte nestle godnatt välling idag,, men man vill ju testa på han innan på dagen liksom,, så han inte får ont i magen på natten=(,, Kan man göra det?? Haha dum fråga kanske men de heter ju God natt välling haha
    Ja det är klart att du kan prova på dagen... Jag ger min dotter God natt vällingen och hon får inte ont i magen... Men om din son får ont i magen så har jag hört att majsvälling ska vara bättre för magen, mildare på något vis...
    Lycka till :)
    Olivia 2009-10-23
  • mellieB

Mm men jag har hört att majsvälling ska vara för dem som har lösa magar och min son har ganska hård mage är rädd att han ska bli förstoppad då kanske?

• Nenna B
    mellieB skrev 2010-04-23 08:17:21 följande:
    Ja hur är skillnaden mellan dessa? Har testat semper välling på min son,, men han total vägrar har försökt blanda i 50/50 med ersättning de går bra,, men bara välling e noo noo,, även med vaniljsocker i,, Har hört att nestle ska vara mer rinnig? Stämmer det? 
    Nestles välling ska tydligen vara med rinnig som du säger, men det är inget jag testat. Har hört att vissa barn blir hårda i magen av Semper.

Om det är mer rinnigt du vill ha så testa den färdigblandade vällingen, det är lika tjock som den man blandar själv.

Annars kanske det är smaken han inte tycker om, jag avskydde tydligen välling ända från första stund - totalvägrade och gör det än i dag. Tål knappt lukten av det... Men sonen min ääälskar sin välling och har gjort så från första stund. Däremot gillar han inte majsvälling.

Testat olika sorters välling - majs, fullkorn, havre? Hur gammal är sonen din??

Gillar han 50/50 välling/ersättning kör på det ett tag, blanda sen 75/25 välling/ersättning (minska gradvis). Bra knep att ta till om de små inte gillar gröten, smakportionerna osv. Blanda hejvillt, det blir ju ändå blandat nere i magen. Haha!
  • Nenna B
    mellieB skrev 2010-04-24 11:19:21 följande:
    God natt heter den för att den är lite mera mättande än steg 1-vällingen. Vi körde den både dag och nattetid.
  • mellieB

Min son blir 7mån om 1v,, Vi har testat semper havre och majs inget funka,, han drack havre vällingen när jag blanda med ersättning 25/75 men när han sen fick en full välling flaska skrek han bara=(,, Men de verkar som han får lite ont i magen av semper havre välling..

Men ska testa nestle vällingen sen när han vaknar,, funderar på om jag ska köra 50/50 eller testa en hel flaska välling direkt hmmm detta e en djungel asså haha,, MEn men testa sig fram e ju de enda sättet=)
  • Nenna B
    mellieB skrev 2010-04-24 14:52:07 följande:
    Min son blir 7mån om 1v,, Vi har testat semper havre och majs inget funka,, han drack havre vällingen när jag blanda med ersättning 25/75 men när han sen fick en full välling flaska skrek han bara=(,, Men de verkar som han får lite ont i magen av semper havre välling.. Men ska testa nestle vällingen sen när han vaknar,, funderar på om jag ska köra 50/50 eller testa en hel flaska välling direkt hmmm detta e en djungel asså haha,, MEn men testa sig fram e ju de enda sättet=)
    japp, det är bara o testa sig fram. Om han reagerade så på en hel flaska vällning förut så testa 50/50 ibörjan du.

Djungel är bara förnamnet... Min son är strax över året och jag tycker det kan bli en matdjungel lite då o då när han bestämmer sig för att "det här gillarjag/gillar jag inte". hehe!
  • Gostosa

Hej.
    Jag kör bara på Nestle jag tycker helt klart bäst om den. Den smakar godare än semper tycker jag min son bryr sig inte om vilken han får. Det stora plusset med Nestle är att om dom kräker så luktar det ingenting, inte det minsta. Men semper luktar kräket så surt riktigt illa nästan som vuxenkräk. Eftersom min son äter båda så är valet enkelt för mig.

Jag ger mild havregröt på morgonen o kvällsmålet, med plommen el pöronpure och till natten god natt välling när han vaknar på natten o vill äta första gången. Han är bara 3mån så han får alltid ersättning till alltså jag mixar alltihop det i nappflaskan funkar jättebra. Plusset har oxå blivit att han inte kräker alls mkt när man blandar i välling el gröt =)

• LinaRosell

Du ger din 3 månaders godnattvällingen blandat med ersättning? Alla är ju alltid så strikta när det kommer till välling till barn som är yngre än 6 månader! Skönt att alla inte är det:) jag blandar sempers milda havrevälling med ersättning till min 4 månaders och han är nöjd men funderar på att byta till nestles godnattvällingen så han sover bättre;)

• Ashena

Hej

Snälla nån hjälpa mig jag ger min son havar majs men han blev förstoppad och jag vet inte vilken välling är bra snälla vad rekommenderar ni

Svar på tråden Semper vs nestle välling??