• mellieB

Semper vs nestle välling??

Ja hur är skillnaden mellan dessa? Har testat semper välling på min son,, men han total vägrar har försökt blanda i 50/50 med ersättning de går bra,, men bara välling e noo noo,, även med vaniljsocker i,, Har hört att nestle ska vara mer rinnig? Stämmer det? 

• Svar på tråden Semper vs nestle välling??
  • mellieB

okej,, hur är de med magen på sin son?+ För Mio blev ganska hård av just semper vällingen..

• mellieB

MM mio äter sempers gröt,, Jag börjde blanda ersättning och välling men ju mer välling som kom i ju hårdare blev han i magen och mer gnällig.. Så till slut strunta jag i vällingen och då började han bajsa normalt igen=)

Men vill gärna att han ska dricka välling för han blir så mkt mättare då,, ersättning dricker han varannan tim nämligen=( Men när d eva välling i kunde han hålla sig 3-4tim
  • mellieB

Köpte nestle godnatt välling idag,, men man vill ju testa på han innan på dagen liksom,, så han inte får ont i magen på natten=(,, Kan man göra det?? Haha dum fråga kanske men de heter ju God natt välling haha

• mellieB

Mm men jag har hört att majsvälling ska vara för dem som har lösa magar och min son har ganska hård mage är rädd att han ska bli förstoppad då kanske?

• mellieB

Min son blir 7mån om 1v,, Vi har testat semper havre och majs inget funka,, han drack havre vällingen när jag blanda med ersättning 25/75 men när han sen fick en full välling flaska skrek han bara=(,, Men de verkar som han får lite ont i magen av semper havre välling..

Men ska testa nestle vällingen sen när han vaknar,, funderar på om jag ska köra 50/50 eller testa en hel flaska välling direkt hmmm detta e en djungel asså haha,, MEn men testa sig fram e ju de enda sättet=)
Svar på tråden Semper vs nestle välling??