• Stor mamma

Hur många blöjor/dag använder ni?

Denna omröstning startar jag på grund av att jag vill se hur ofta andra byterpå sina barn. Jag känner en som bara byter när blöjan gått igenom av kiss. Själv byter jag 4-6 gåger på en dag. det blir en hel del. 3 blöjor på ett dygn på ett barn är för lite. Men det kanske är fler som gör så.

En familj är alla levande varelser i ett hushåll
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många blöjor/dag använder ni?
  • Sommarpresent

10-12 blöjor blir det ungefär (hon är vaken mellan 07.30 - 19.30 ca minus middagsluren mellan 12-14). Dottern är 22 månader. Vi har alltid bytt blöja ofta och hon har aldrig varit röd i rumpan.

• Hannah76

Nu har inte mina barn blöja längre, och när de hade så varierade mängden blöjor per dag med åldern eller olika perioder. Men vi har inte "snålat" med blöjor, utan har nog ökat sopberget en hel del..

• Cocco

Vi använder mest tygisar men byter de ungefär lika ofta som engångs.
    På lillakillen som är en månad går det runt 10 blöjor/dag och stora killen som är 2.5 så går det lite färre blöjor för han går för det mesta på pottan.

• Snartmami

Jag skulle nog gissa på 8 blöjor per dag och hon är 11 veckor.
    Hon är ganska bortskämd så minsta lilla kiss i blöjan så gnäller hon och får en ny, men jag förstår det skulle inte heller vilja sitta med en fuktig blöja på!

Att vänta tills den läcker låte lite som vanvård i mina öron..

• BlommyNess12

2-4 blöjor, min son är 1,5 år. Detta gäller för när vi är hemma. Detta gör inte att blöjan går igenom av kiss etc, utan han går väldigt mycket utan blöja hemma och "luftar" och "tränar" med pottan vilket därför naturligtvis minskar antalet blöjor.

• milli79

Ca 4 blöjor (sonen är 9mån) men då kissar han o bajsar ibland på toan.

• Aruten

Min lilla gosse är fem månader idag (grattis) och han använder säkert 7-10 blöjor varje dag. Han har för vana att bajsa lite, men ofta {#lang_emotions_undecided} så det blir rätt mycket byta.
    Men jag byter oftast kissblöja också. När blöjan känns hård och klumpig. Kan inte vara skönt att ha på sig en tjock och tung blöja.

• Garderobshylla

Typ tre-fyra gånger per dag blir det väl.

Jag byter på morgonen när hon vaknar, före vilan, efter vilan och innan hon går och lägger sig på kvällen. Jag byter givetvis efter att hon har bajsat.

Jag ser inget behov av att byta blöja om den inte är full. Min dotter blir aldrig röd i stjärten heller.

Efter ett antal år inom vården har man fått lära sig ett och annat om hur blöjor fungerar och det är att dom inte behövs bytas före dom är fulla. 

• CHARLATAN

Fler blöjor. Allt från 6 till 10. Hon är 8 månader.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
Svar på tråden Hur många blöjor/dag använder ni?