• anits83

Lite pepp

För ca 4 1/2 år sedan började jag och exet försöka få barn, efter några mån sökte vi hjälp och det kunde konstateras att jag hade ingen ägglossning. I 2 mån fick jag äta pergotime och inget hände fick inte ens ägglossning.
    Efter detta bytta jag till en privatläkare i växjö och jag fick påbörja hormon sprutor, de första 3 mån hände ingenting inget ägg växte.
    4 mån så började det växa och jag fick äntligen ta sprutan som gjorde att det skulle lossna. Detta fick jag göra i sammanlagt 10 mån utan att jag vart gravid.

När vi flyttade efter alla dessa försök så bytta jag även privatläkare och denna gången fick jag inga nya försök utan vi ställdes direkt o kö till Ivf. Kanske ska säga att ex hade 20 milj i antal och räknades normalt enl läkare.

När vi äntligen hade kommit fram till ivf så gör jag slut efter år av psykningar från han exet.
    Så om man lägger ihop allting så försökte vi i 2 och 1/2 år utan framgång trots sprutor och tabletter.

Efter vi ghorde slut träffar jag mannen i mitt liv, 1 mån senare börjar jag med ppiller. Nu snart 2 år senare så slutar vi med ppiller i mars bara för att vi ska ha lite tid innan vi får hjälp igen. De vill ju oftast att det ska gå ett antal mån innan man får hjälp.

Så ialla fall i mars slutade jag med ppiller och nu i april kom aldrig mensen,
    JAG VART GRAVID DIREKT..

5 test senare står jag snopen och inser att det gick direkt, 1 försöket.

Ja vad vill jag med detta, ja det kanske inte är helt hopplöst med pco endå.
    Det funkade ju för mig trots läkaren dömt ut att jag skulle få på egen hand.

Hoppas jag kan peppa någon med detta.

• Svar på tråden Lite pepp
  • Marlene80

Jag har en.. pepp alltså. Slutade med Diane i Januari. Och har hela tiden haft noll förhoppningar för trodde inte jag kunde bli gravid.  Var gång mens kommit har jag blivit besviken ändå. Fick remiss till Gastric bypass, vilket resulterar att vi får vänta minst två år innan vi skaffar barn. Tjooff. Så vart jag spontangravid. Så åt skogen med GBP ;)

Svar på tråden Lite pepp