• Siennaa

Amerikanska namn

Amerikanska namn, någon som vet några bra? Både till flicka och pojke? :) 

• Svar på tråden Amerikanska namn
  • 071001

Finns ju massa fina namn att välja på:

Harry
    William
    Chloe
    Grace
    Jordan
    Nathaniel
    Joseph
    Carrie

• Geiisha

...Flicka...
    Harlow
    Shiloh
    Chloé
    Charla
    Alexis

...Pojke...
    Milo
    Otis
    Seven
    Willow
    Hayden
    Alexis

• Michisen
    Michisen skrev 2010-04-23 11:25:42 följande:
    Sitting Bull och Pocahontas?
    Vill förresten förtydliga varför jag skrev mitt inlägg: I mina ögon så blir "Amerikanska namn" ungefär lika brett som att fråga efter "Europeiska namn", "Asiatiska namn", "Afrikanska namn" och så vidare.

Om jag ska begränsa mig till de namn jag känner till som funnits på den amerikanska kontintenten innan engelsmän, fransmän osv kom dit så är det liksom namn som kommer från urbefolkningen.
    Tehuatl, Pocahontas, Abedacu, Abeta, Bena, Chepi, Dena, Xelu... Äh, ja, ni förstår.
  • Siennaa
    Michisen skrev 2010-04-23 15:38:56 följande:
    Vill förresten förtydliga varför jag skrev mitt inlägg: I mina ögon så blir "Amerikanska namn" ungefär lika brett som att fråga efter "Europeiska namn", "Asiatiska namn", "Afrikanska namn" och så vidare. Om jag ska begränsa mig till de namn jag känner till som funnits på den amerikanska kontintenten innan engelsmän, fransmän osv kom dit så är det liksom namn som kommer från urbefolkningen. Tehuatl, Pocahontas, Abedacu, Abeta, Bena, Chepi, Dena, Xelu... Äh, ja, ni förstår.
    Jag är lite inne på "moderna" amerikanska namn, typ som ovanstående Jordan, Seven, Jaime osv :) 
  • Siennaa
    Geiisha skrev 2010-04-23 14:15:06 följande:
    ...Flicka... Harlow Shiloh Chloé Charla Alexis ...Pojke... Milo Otis Seven Willow Hayden Alexis
    Ååh Seven gillade jag! :D 
Svar på tråden Amerikanska namn