Piercing, fint eller fult?
Man ser allt färre som bär piercingar, nyförtiden tycker jag. Varför är det så?
Man ser allt färre som bär piercingar, nyförtiden tycker jag. Varför är det så?
Fint på vissa...men känns väldigt 90 tal tycker jag =)
kan vara snyggt, kan vara fult, kan vara ingetsärskilt. jag har 6 hål i öronen och en piercing i ögonbrynet och ska göra en i näsan. Hurvida gemene man tycker det är snyggt eller ej saknar betydelse.
Jodå, på rätt person och rätt ställe kan det vara skitsnyggt.
Men, det kan också vara skitfult i naveln för att ta ett exempel.
Det är väl inte trendigt längre som på 90-talet, därav att det inte är lika vanligt...
Har själv många hål i öronen, men tycker inte att det är så fint med smycken på andra ställen i ansiktet, speciellt inte hål i överläppen.
Jag tror att det just nu uppfattas lite WT med piercings just nu, i samma som med tandsmycken ungefär. Nu är det ju annat som är modernt ;)
Men huvudsaken är ju att man trivs med det själv...
Jag såg ut som ett kollegieblock innan men för fem år sen åkte alla ut. Den under läppen vägrar växa igen... Så ibland (ibland kan det gå över ett år emellan) kan jag sätta i en liten stav med kula i den.
Beror på personens stil, placering av piercingen och smyckets utseende.
så på vissa är det snyggt.
Vissa typer av piercingar är jäkligt snygga på vissa typer av personer. Till exempel tycker jag att det är oerhört vackert med näspiercing på nätta på näsor. Ögonbryns- eller läppiercingar däremot är fult på alla. Navelpiercing kan vara rätt snyggt, om tillhörande mage är vacker.
Annat: Beror helt på typen av piercing och var den sitter och på vem. Kan inte svara generellt. Men föredrar stavar framför ringar i så gott som allt utom öronen
nja,beror som sagt var på vem.
Det beror på var den sitter