• Anonym (fundersam)

9 årig flicka vägrar flytta ner till sitt nyinredda sovrum,

min sambos flicka som är 9 år vägrar flytta ner på nedervåningen till sitt nyinredda sovrum. i det rummet som hon haft kommer min och sambons gemensamma flicka att bo, hon är 1,5 år. för tillfället bor den yngsta inne i vårt sovrum. Den äldsta har kvar sin säng i sitt gamla rum men inga möbler som är hennes finns kvar. nu i maj kommer vi även att utöka vår familj med en till och det är då flytten måste ske, den äldsta bör flytta ner och 1,5 åringen flytta in till sitt nya rum och den nya familjemedlemmen får ta över den yngstas plats....
    frågan är hur vi ska gå till väga. 9 åringen kommer med allt...det är för kallt i det nya rummet, att hon inte tänker flytta ner. ett problem till är nog att hon varje natt kommer intassande till oss och när hon gör det så väcker hon också sin syster, givetvis vill hon nog inte göra det men det blir så. en idé hade varit att de kunde dela rum ett tag men problemet är att den äldsta inte är tyst på morgonen när far o dotter ska kliva upp och iväg till fritids. jag och 1,5 åringen kliver upp ca 2 timmar senare för då har vi sovit klart. Jag vill inte kliva upp kl. 6 varannan vecka pga att 9 åringen inte kan sova i sitt nya rum. sambons dotter är hos oss varannan vecka. Hela den här situationen går mig på nerverna. Hade hon varit min biologiska dotter hade jag sagt till henne ordentligt men jag känner att det ligger inte på mitt bord. min sambo verkar inte bry sig om detta problem. han tycker att barn är så mysigt så de får gärna komma in till oss och sova, visst det tycker jag också men inte varje varje natt som 9 åringen gör i detta fall. Behöver helt enkelt tips och råd, hur vi ska få den äldsta att vilja flytta ner till sitt rum.

Svar på tråden 9 årig flicka vägrar flytta ner till sitt nyinredda sovrum,