• Anonym (B-kupan)

Vad är små bröst?

Jag undrar hur man klassar bröst som små eller stora. Jag har 75 B i bh storlek och jag kan inte släppa en kommentar som min kille fällde för några år sedan i början av vårat förhållande. Han sa: "Jaa... du har små bröst men men vad gör det, de är okej det med, vissa tjejer har stora och vissa har små"

Jag fick för första gången komplex över mina bröst och hade inte tänkt på dem som små... jag hade ammat i ett år, 168 cm lång och vägde bara 52 kilo... så jag var mycket smal och tyckte själv att brösten passade i proportion till den smala kroppen.

Nu har jag nyligen slutat amma det andra barnet och mina komplex har blossat upp igen. Jag är lika smal och har B kupa. själv tycker jag att små bröst är når de ser små ut till resten av kroppen...

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad är små bröst?
  • Nyfiken gul

något jag lärt mig är att man har dom bröst som passar till kroppen...

visst finns det en och annan som bevisar motsatsen men dom är väldigt få till antalet.

är man liten och nätt har man liten byst och är man kurvig har man också oftast stora bröst. Enkel logik.

Ska man gå efter nån slags tabell så anges ju det oftast i butiker och på postordersajter att man anses har stor byst om man drar C-kupa och mycket stor byst om man drar D-kupa eller över det.

Själv har jag c-kupa men har krympt ner till den från en E-kupa. Jag anser mig fortfarande vara kurvig och storbystad även om mina bröst numera anses vara normalstora.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

Sådana som jag alltid velat ha är små bröst. Jag har haft E kupa och har nu B-C kupa och i ärlighetens namn skulle jag kunnat tänkt mig en A-kupa.

Det låter inte klokt för vissa, men för mig som haft stora bröst och problem med rygg och nacke och med att hitta bhåar över huvud taget så skulle det vara det perfekta.
    Glöm aldrig att större bh storlekar är svårare att få tag i och de kostar mycket mer. Nu är jag glad att jag iaf kan köpa en BH på lindex om jag skulle vilja det.
  • Anonym

Jag tycker att A-kupa är små bröst. B är normala och C och allt utöver det är stora.

• Anonym (platt)

JAG har små bröst, använder bh (supervadderad) för att "få" bröst, inte för att jag behöver. :-P
    Med din storlek hade jag känt mig yppig och fin.

• Anonym

Jag har läst att medelstorleken för svenska kvinnor är just 75 B så det är väl isf medel.

Jag har själv haft 70 C större delen av livet (innan barn) och går man efter kupa skulle det vara stort men med tanke på omkrätsen blir det samma som din B kupa och till mina 175 cm har de kännts ganska små men dock inte pyttesmå.

Jag håller med i ditt resonemang och tycker det låter som en lagom storlek på dig.

• 010306

Jag har 70 C-D & ser mina som nå mellanting mellan små & "normala".  Antar att dina med e det kanske med tanke på strl, Men visst ser dem större ut när man e så smal som du. Jag väger ett par kilo mer

• Anonym (B-kupan)

Ja, jag är skapt i en fyllig C-kupa som jag hade innan jag fick barn... jag har haft F-kupa när jag ammat och då var jag också smal... så jag vet hur det är att ha stora bröst!.. inget jag saknar. Men det dumma är att jag endå känner så här bara för hans kommentar och hans synsett på bröst. Jag tänker: smal och liten- ofta mindre byst, stor och kurvig- fyllig byst... mer fettvävnad hos en kurvigare tjej =  större kupa!

Tanken slår mig att jag har för små bröst till min kropp men innerst inne vet jag att de passar perfekt till min storlek. Undrade bara hur andra tänker...

• Anonym
    Anonym (B-kupan) skrev 2010-04-23 22:19:24 följande:
    Ja, jag är skapt i en fyllig C-kupa som jag hade innan jag fick barn... jag har haft F-kupa när jag ammat och då var jag också smal... så jag vet hur det är att ha stora bröst!.. inget jag saknar. Men det dumma är att jag endå känner så här bara för hans kommentar och hans synsett på bröst. Jag tänker: smal och liten- ofta mindre byst, stor och kurvig- fyllig byst... mer fettvävnad hos en kurvigare tjej =  större kupa!Tanken slår mig att jag har för små bröst till min kropp men innerst inne vet jag att de passar perfekt till min storlek. Undrade bara hur andra tänker...
    Tror tyvärr att många (speciellt killar) får en förvriden bild av alla stora (fejk) tuttar i media samt att de flesta brudar har både det ena och det andra i BH:n för att de ska se större ut. De ser ju bara hur tjejer ser ut med kläderna på men jag vet ju tjejer med riktigt små bröst som haft flera bh:ar på varandra och därav sett bystiga ut.
  • Anonym (B-kupan)
    Anonym skrev 2010-04-23 22:28:14 följande:
    Tror tyvärr att många (speciellt killar) får en förvriden bild av alla stora (fejk) tuttar i media samt att de flesta brudar har både det ena och det andra i BH:n för att de ska se större ut. De ser ju bara hur tjejer ser ut med kläderna på men jag vet ju tjejer med riktigt små bröst som haft flera bh:ar på varandra och därav sett bystiga ut.
    Ja...  innan jag fick barn så använde jag inte BH, jag använder vadderade BH:ar nu för det ser bra ut, ser ut som innan jag ammade och det skäms jag inte för. Han fällde dessa kommentarer när han upptäckte min vadderarde BH och tyckte det var löljigt att jag använde en sån.

Nu i först ikväll tog jag upp detta ämne med honom (efter att han sa att hans syster vill operera silikon efter kraftig viktminskning) men han säger att han inte minns och inte vill be om ursäkt för nåt som han sa för längesedan. Men jag sa till honom ikväll det som jag borde gjort då: "vill du ha en tjej med större naturliga bröst så får du hitta nån fylligare än mig för de flesta i min storlek har små bröst och vadderad BH"
  • Carisma

Jag själv har 70 E när jag inte är gravid (70 F nu i v 29 i grav) och jag tycker att mina bröst är varken "stora" eller "små". Passar min kropp helt enkelt. Har dock fått kommentarer om dem, både att de är rätt små och att de är rätt stora.
    Beror nog helt på vem man frågar.

Men jag tror att folk helt enkelt vet för lite om BH-storlekar. En A-kupa kan ju vara precis lika stor som E-kupa beroende på vilken omkrets man har. Det är en himla skillnad på 70 A och en 100 A. Men många tänker inte så långt verkar det som.

Svar på tråden Vad är små bröst?