Apné Knapp?
Hej Hej Grattis till pojkarna,, Jag har själv 3 prematurer med olika start i livet..
Min yngsta fick i allfall hem knapp larmet MR10 som man fäste vid blöjkanten innanför,, o de gick jätte bra,, de falsklarmade aldrig,, de va mycket smidigar än att ha madrass då han till mestadel låg i vagn elle ri famnen på oss, o de gick ju tvär snappt när han la av att andas ordentligt,, Han var ju inte så tidiga som dina små men han hade tillräckligt med besvär att de blev 3 veckor på BIVA på astridlindgren.
Vi hade larmet fram tills han var ca 6mån innan vi kännde att de var oki att släppa de, Alla 3 pojkarna jag har appnear fortarande, men de är den mellersta nu som appnear som värst,, riktogt illa att de blev C pap mask hem ocå ett tag, men den slet han bort konstant i allfall,, så vi får gå upp o vrida o vända på vår nu 5åring ett par gånger om natten när d eär som värst,, Mandlar o polyper är borta nu på alla 3 ungarna,, men på mellan sonen som är 5 då han kolappsar röret för de är så trångt o mjukt, inte nog på att de har trånga luftrör, de har astma oxå ,, så de blir ett bestyr,, med allt detta som har med luftvägar o puls o hjärt rytm osv,,
Ja nä du fick veta litemer än larmet där,,men de kanske inte gjorde så mycket,,