• loijsen

Någon som har upplevt kraftigt ökade fosterrörelser i slutet av tredje trimestern?

Min lillprinsessa har rört sig mycket mer de senaste dagarna och från igår till idag har det accelererat ännu mer... Det är en markant stor ökning i fosterrörelser, jag pratar om nästan från att bara haft två aktiva perioder varje dag till att vara aktiv mest hela tiden.
    Man läser om att fosterrörelser ska minska i takt med graviditeten framskrider men aldrig om att det är normalt/onormalt med kraftigt ökade fosterrörelser?

• Svar på tråden Någon som har upplevt kraftigt ökade fosterrörelser i slutet av tredje trimestern?
  • loijsen

Nä inte jag heller men jag blir orolig när man söker på google på engelska att det finns dem som rapporterat ökade fosterrörelser innan fosterdöd pga problem med navelsträng Men när jag sökte på svenska hittade jag ingenting om ökade fosterrörelser mot slutet.
    Jag ska till min bm nu i veckan också, på torsdag, jag ska fråga min också. Om det går bra för dig, kan vi skriva här vad våra bm sa?
    Kan ju vara en idé att få höra två yrkesverksamma bm´s åsikter om detta.'
    Förhoppningsvis är det helt normalt men man reagerar ju när det verkar stå överallt att de flesta upplever minskade rörelser så här mot slutet.

Svar på tråden Någon som har upplevt kraftigt ökade fosterrörelser i slutet av tredje trimestern?