• Anonym (Undrar)

Barnpsykolog ?

Vet inte riktigt vart jag skall sätta denna tråd, men det blir nog bra såhär.

Jag har nu tagit kontakt med en barnpsykolog till min älsta grabb. Vad är det dem gör ? Vad fick ni för hjälp ?

Eller ja, Bvc har kontaktat en barnpsykolog. Jag ringde dem ang en läkartid till min älsta för hans beteénde, och då skulle dem ringa.

Jag har ju ingen aning om vad som kommer att hända nu ?

• Svar på tråden Barnpsykolog ?
  • Anonym (Undrar)

puff

• Anonym (psykologstudent)

Hej!

Det finns lika mânga svar pâ din frâga som det finns familjer, eller psykologer... Allt beror ju pâ vilken hjälp just NI kan tänkas behöva. En psykolog arbetar inte utefter en mall utan anpassar sig till situationen/personerna.

Vet inte vad ni har för problem, men antagligen sâ fâr din son (eller kanske t.o.m hela familjen) prata om det och försöka komma fram till varför problemet uppstâtt och hur man kan göra för att det ska bli bättre i framtiden.

Har inte ett klart svar till dig dâ det som sagt helt beror pâ din son / din familj och er situation.

I vilket fall som helst sâ är det positivt att ni kan fâ träffa en psykolog för att kunna arbeta pâ att ändra hans beteende som tydligen är problematiskt.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (psykologstudent) skrev 2010-04-27 11:36:49 följande:
    Hej!Det finns lika mânga svar pâ din frâga som det finns familjer, eller psykologer... Allt beror ju pâ vilken hjälp just NI kan tänkas behöva. En psykolog arbetar inte utefter en mall utan anpassar sig till situationen/personerna.Vet inte vad ni har för problem, men antagligen sâ fâr din son (eller kanske t.o.m hela familjen) prata om det och försöka komma fram till varför problemet uppstâtt och hur man kan göra för att det ska bli bättre i framtiden. Har inte ett klart svar till dig dâ det som sagt helt beror pâ din son / din familj och er situation.I vilket fall som helst sâ är det positivt att ni kan fâ träffa en psykolog för att kunna arbeta pâ att ändra hans beteende som tydligen är problematiskt.
    Tack så mkt för svaret. Jag ringde föräldratelefonen idag, och vart hänvisad till BUP.  Så vi får väl se vad dem säger om allt. för jag vet inte själv exakt vad för hjälp vi behöver, då det är så mkt som spelar in, sedan långt tillbaka. Det enda jag kan säga nu är att familjesituationen är ohållbar...
  • Anonym (orolig mamma)

Vi hade kontakt med en barnpsykolog som BVC kontaktade angående vår son som är trotsig, lyssnar aldrig, slår mig, har nattskräck, får affektkramper m.m. Hon kom till oss och vi pratade, ibland var vi där men vi tyckte inte att det hjälpe. Hon kom med tips, men tipsen var inget nytt för oss. Vi har ju kämpat med detta över 2 år.

BVC kontaktade småbarnsteamet. Jag kan säga att det hjälper. De har filmat när jag har lekt med min son, sen har det filmat när min man har lekt med honom. Vi fick små uppgifer som vi skulle göra, då såg psykologen hur lätt han tex fick utbrott om han inte lärde sig snabbt, hur snabbt han blev rastlös, hur samspelet fungerade mellan oss.

Jag rekommenderar dessa.

Svar på tråden Barnpsykolog ?