Ni som känner till Karlstad!
Nightswimmer skrev 2010-05-18 12:33:20 följande:
Stockfallet är väldigt fint, men har (enligt mig) en väldigt stor nackdel. Det finns nämligen ingen affär där!! Har vänner som bor där och inte ser några problem med det, men själv skulle jag ha jättesvårt för att vara tvungen att sätta mig i bilen bara för att handla en liter mjölk, eller andra småpryttlar som jag glömt. Bor själv på Kronoparken och trivs bra. Det finns mycket natur, och som andra har skrivit även affär, frisörer och pizzerior. Dessutom bra dagis, som är minst lika viktigt! Framför allt är det löjligt nära till universitetet, vilket väl är viktigast för mig som student!Fast det är inte särskilt långt till Konsum på Kroppkärr, visserligen dyrt men för mjölk så måste man definitivt inte sätta sig i bilen, beroende på hur lat man är 

Jag har växt upp på hagalund (mest kedjehus, några friliggande villor) och kan rekommendera både det, gustavsberg (enplans tegelhus), Hultsberg och Henstad. Lugna familjeområden, bara 3-5 km till stan och intill skogen plus att det är väldigt nära bergvik och även Våxnäs centrum om man ska handla mjölk