Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Ni som känner till Karlstad!

Om jag skulle välja helt fritt - beroende på vad man är ute efter så Skulle Råtorp locka
    Norrstrand är ju fint iofs, men tycker villorna ligger för tätt
    Stockfallet och Kroppkärr är väl också bra.

Tycker det beror helt på vad man är ute efter och prismässigt.

Sen tycker jag väl lite som någon annan sa att vissa ställen är lite väl hårt stämplade. Visst finns det dåliga ställen osv, men hela områden är ju inte skit för det

• Melisabeth
    NeverEver skrev 2010-05-26 21:08:27 följande:
    Jag är också på väg att flytta till Karlstad och känner mig också helt vilsen när det gäller vilka områden man bör undvika... Vi hade tänkt hitta lägenhet också, och det är kanske inte så lätt i de bättre områdena? Tar även jag tacksamt emot alla möjliga tips om bosättning och dagis. Hittade en lägenhet i Kronoparken, men känner mig mycket skeptisk till att tacka ja till den nu...
    Ska ni jobba eller plugga? Eller kanske nått annat.
    Ska man plugga så tycker ju jag trots allt att Kronoparken är praktiskt med tanke på närheten.

Annars beror det ju helt på vad man är ute efter för typ av område.
    Men På Rud finns ju långtäppan tex som väl av de flesta anses vara en "bättre del av Rud" eller hur man ska säga.
  • Melisabeth
    NeverEver skrev 2010-05-27 14:48:33 följande:
    Min man ska plugga, men inte på universitetet. Jag har för avsikt att studera vid universitetet men jag har absolut inga problem med att bo långt ifrån. Mina barn går först och jag vill känna mig trygg med området jag bor i, vilket jag inte skulle göra i kronoparken efter vad jag fått veta nu :(. Vilka hyresvärdar kan man lita på? KBAB antar jag är det största, men finns det fler bra? Hur är området kvarnberget? Hoppas det är ok att jag slinker in på den här tråden med alla frågor...
    Tja Kvarnberget... Finns nog olika uppfattningar om det. Personligen så tycker jag att det är: Centralt, nära allt. Men "jobbigt" att nå eftersom det ligger högt. Beror ju självklart på hur lat man är iofs
    Sen så är det inte så himla mycket gräs och flira ytor utan ganska mycket med vägar och dant. Så jag skulle själv itne känna mig bekväm med barn där. Men det beror ju helt på hur man är, och hur stora barn man har
Svar på tråden Ni som känner till Karlstad!