Inlägg från: NeverEver |Visa alla inlägg
  • NeverEver

Ni som känner till Karlstad!

Jag är också på väg att flytta till Karlstad och känner mig också helt vilsen när det gäller vilka områden man bör undvika... Vi hade tänkt hitta lägenhet också, och det är kanske inte så lätt i de bättre områdena? Tar även jag tacksamt emot alla möjliga tips om bosättning och dagis. Hittade en lägenhet i Kronoparken, men känner mig mycket skeptisk till att tacka ja till den nu...

• NeverEver

Min man ska plugga, men inte på universitetet. Jag har för avsikt att studera vid universitetet men jag har absolut inga problem med att bo långt ifrån. Mina barn går först och jag vill känna mig trygg med området jag bor i, vilket jag inte skulle göra i kronoparken efter vad jag fått veta nu :(.
    Vilka hyresvärdar kan man lita på? KBAB antar jag är det största, men finns det fler bra? Hur är området kvarnberget?
    Hoppas det är ok att jag slinker in på den här tråden med alla frågor...

• NeverEver

Det är inte lätt det här... Känns nästan som att man får ta det man får och sen flytta till något mer passande när man väl är där... För det är ju så kul att flytta runt med barn - INTE ;) Men utan era goda råd hade jag väl antagligen varit på väg till kronoparken nu, så ni ska ha tusen tack. Ni som känner till Karlstad sitter inne på massor av ovärderlig information för någon som inte har en susning.

Svar på tråden Ni som känner till Karlstad!