Inlägg från: så mycket bättre |Visa alla inlägg
  • så mycket bättre

Ni som känner till Karlstad!

Nightswimmer skrev 2010-05-18 12:33:20 följande:
    Stockfallet är väldigt fint, men har (enligt mig) en väldigt stor nackdel. Det finns nämligen ingen affär där!! Har vänner som bor där och inte ser några problem med det, men själv skulle jag ha jättesvårt för att vara tvungen att sätta mig i bilen bara för att handla en liter mjölk, eller andra småpryttlar som jag glömt. Bor själv på Kronoparken och trivs bra. Det finns mycket natur, och som andra har skrivit även affär, frisörer och pizzerior. Dessutom bra dagis, som är minst lika viktigt! Framför allt är det löjligt nära till universitetet, vilket väl är viktigast för mig som student!
    Fast det är inte särskilt långt till Konsum på Kroppkärr, visserligen dyrt men för mjölk så måste man definitivt inte sätta sig i bilen, beroende på hur lat man är
    Jag har växt upp på hagalund (mest kedjehus, några friliggande villor) och kan rekommendera både det, gustavsberg (enplans tegelhus), Hultsberg och Henstad. Lugna familjeområden, bara 3-5 km till stan och intill skogen plus att det är väldigt nära bergvik och även Våxnäs centrum om man ska handla mjölk
  • så mycket bättre
    Nightswimmer skrev 2010-05-24 10:03:42 följande:
    Jag har mest hängt på de delar av Stockfallet som ligger i utkanten (alltså närmast ändhållplatsen på treans buss) och då känns det långt till Kroppkärr också... Själv har jag alltid bott med max fem minuters promenad till affärer/kiosker och tycker att allt annat är för långt
    Min mans föräldrar bor vid ändhållplatsen och vi har både traskat och cyklat dit, men visst är det ett projekt och har man barn så är det ju inte bara att göra det heller
  • så mycket bättre

KBAB har nästan monopol känns det som, men sen finns riksbyggen, akelius, lundbergs och karlstadhus, jag tycker att de verkar seriosa och bra allihop.

Kvarnberget ligger väldigt nära både stan, sjukhuset och mariebergsskogen! Jag känner ingen som bor där så jag vet inte hur stämningen är men det ligger nära marieberg som är väldigt lugnt.

Svar på tråden Ni som känner till Karlstad!