Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Berätta eller ej om aborten för "pappan"?

Förstår verkligen att det här är en svår sits för dig och självklart är det helt ditt beslut. Men jag vill vända på problemet lite.

Tänk om det är så att han faktiskt är uppriktigt intresserad av dig men avvaktar dels för att han är osäker på vad två extra barn skulle innebära för honom (och den oron får man ju ta på allvar - en som inte har barn själv ser mest jobbet, inte kärleken till barnen som kommer med...) men också för att du kanske avvaktar. Han kanske trots allt är osäker på var han har dig (och det kan jag delvis förstå baserat på det lilla du skrivit). Du skriver att han endast vill vara KK - men tänk om det inte är så alltså... det kanske bara är snack för att han skall skydda sig själv.
    Och tänk i så fall att det här kanske är den här killens enda chans att få barn. Han kanske har varit sen på att få igång en längtan till barn - men vet du att han inte vill? Om han verkligen vill och är intresserad gör du världens misstag (för det låter egentligen på dig som att största anledningen till varför du vill göra abort är att du inte vill vara ensam med ännu ett barn). 
    Jag tycker du måste prata med honom. Berätta för honom nu på morgonen och berätta att du har en bokad abort på tisdag men att den framför allt baseras på att du inte vill ha ännu ett barn med en inaktiv far och stäm sedan träff i kväll så han har lite tid att tänka (säg att du inte vill ha några reaktioner nu alls) så kanske du slipper dumma kommentarer som kommer av hans chock... 
    Tycker jag. 
    Självklart är det tjejers rätt att bestämma om abort men killar MÅSTE ha en chans också. Vem är man att förvägra någon annan rätten till barn - och hur många mammor har inte blivit inslängda i en graviditet och sedan, lite betänketid senare, varit evigt tacksamma...
Svar på tråden Berätta eller ej om aborten för "pappan"?