Inlägg från: Banshee Queen |Visa alla inlägg
  • Banshee Queen

Berätta eller ej om aborten för "pappan"?

Anonym (berätta) skrev 2010-04-24 21:04:44 följande:
    Jag har träffat en kille vid ett par tillfällen och har blivit gravid, detta trots kondom (som inte satt som den skulle) och dagen efter piller. Vi har inget förhållande och jag har sagt till honom att jag inte är intresserad av att vara kk. Vi har hörts av lite sista veckorna och sågs som hastigast igår på dans. Jaja, jag har iaf fått tid för abort på tisdag, kommer då att vara i v.6 Märkte tidigt att jag var gravid då min mens aldrig är sen annars och jag fick alla tänkbara gravidsymtom direkt. Har 2 barn sedan tidigare, så kroppen vet vad den går igenom...
    Asjobbigt med en abort, känns inte alls kul, men samtidigt så känns det inte som om jag har så mkt annat till val. Har som sagt 2 småbarn sedan innan där pappan bara vill ha dom varannan helg trots att vi var tillsammans och skaffade dessa barn genom planering. Jag orkar eller vill inte vara ensamstående mamma till ännu ett barn. :( Har visserligen inte berättat för killen att jag är gravid, första tanken var att inte säga någonting, men nu funderar jag ändå på om jag ska berätta det. Eller hur ska jag göra? Vad tycker ni? någon här som varit i liknande situation och hur har ni gjort?
    Om du är villig att omvärdera ditt beslut baserat på vad "pappan" tycker då ska du berätta, men tänker du gå vidare med aborten oavsett vad han säger så finns det väl ingen anledning för honom att veta.
Svar på tråden Berätta eller ej om aborten för "pappan"?