• Anonym (löjligt!)

mammagruppen mobbar mig för min dotters namn!

Hon heter Livia. Jag har såklart valt namnet för att jag tycker det är vackert. Men i vår barngrupp som ses en gång i veckan verkar alla tycka att det är en konstigt namn. Jag får ständigt höra:
    " Hej Livia! Har du med dig O:et idag? ( tycker väl att hon borde heta Olivia). och en mamma sa första gången " Livia, det låter som ett försäkringsbolag" och nu säger hon " Hej Agria! Nej jag menar Livia". Tycker hon ä jätterolig.

Känns som om jag valt fel namn. Jag tycker det är vackert och det är ju inte så att jag hittat på det själv. Jag tycker det är omoget och blir så ledsen. Jag kommenterar inte vad deras barn heter (nr 1-5 på topplistan:)

Hur ska jag hanetera det här? Det är väl ett helt vanligt fint namn?

• Svar på tråden mammagruppen mobbar mig för min dotters namn!
  • Anonym (löjligt!)

de vet att de sårar mig.

• solfrost

Du får väl tala om att du inte hade förväntat dig att vuxna mobbas pga namn...

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Idiolatri

Vill du verkligen fortsätta umgås med dessa människor? Har de några andra kvalitéer som väger upp på deras bristande uppfostran?

Seriöst, jag skulle kort snäsa av dessa människor med att de borde fatta så mycket att jag valt namnet för att jag tycker det är vackert och att jag inte uppskattar påhopp om det. Till agria-människan skulle jag säga att jag hört det (skämtet) nu och undra om hon inte kan komma på något bättre för roligt är det inte.
  • gullehjärtat

Va löjliga dom är !
    Alla får ju tycka vad man tycker, men man kan allt hålla käften så man inte sårar.
    Jag tycker det är ett fint namn :)

• norgesessan

Livia? Jag trodde du skulle skriva om ett väldigt ovanligt, konstigt namn med tanke på att dom mobbade namnet..

Det är då inget konstigt med det??

Sen finns det ju en balans mellan att skoja lite och att någon verkligen tar åt sig..

Enligt det du skrev verkar det som att det kommer upp varje gpng ni ses, det är ju jobbigt, så det tycker jag definitivt är mer än att skoja til det..

Säg något nästa gång, ifall du inte har gjort det.

" Det är min dotters namn, och jag älskar det och jag säger inget om era barns namn, så sluta! JAg tycker inte det är roligt".

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Baaarbamamma

byt mammagrupp!!
    De verkar inte vara så snälla!
    Kanske kan få nya kontakter genom FL isället

kram på dej

• Anonym (fint!)

Vilket trams!!

Livia är jättefint, och definitivt inget konstigt. Säg åt de där mammorna att stoppa upp nåt i.....

De tycker förmodligen att de bara "skojar", men nånstans borde man ju fatta att det inte är så kul att behöva höra HELA tiden.

• straw2008

Men hjälp vuxna människor??

Skulle faktiskt strunta i att umgås med dom, om du på något sätt ska försöka förklara dig kommer det förmodligen bara bli väldigt krystat.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Faile

För det första är det inte ett ovanligt namn utan tvärtom ett väldigt gammalt namn från romarriket.

Dessutom tycker jag det är väldigt tanklöst av dem att komma med sådana kommentarer. Säg till dem vad du tycker, att det faktiskt är din dotter de driver med och att det inte alls är särskilt lustigt. Kan tänka mig att de flesta andra barnen även de har namn som går att vränga till.

Tycker det är oerhört sorgligt att vuxna människor beter sig så, och så undrar de hur det kommer sig att mobbing är så vanligt i skolorna....

Svar på tråden mammagruppen mobbar mig för min dotters namn!