frökenelisabeth skrev 2010-04-24 23:17:36 följande:
Under alla omständigheter skulle jag nog inte ringa någon störningsjour utan att först ha pratat med grannen i fråga. Men nog låg jag och svor många gånger över den där b*tchen som "inte hade lust" att skruva ner (fast hon var ju såklart lite dragen också - en brud i 40-årsåldern som hade "barnfri" kväll /natt och skulle ut med "tjejerna") Trodde precis de hade slutat, men nu drar det igång igen...
Jag tycker du låter som en jädrigt juste granne. Som ger dem så mycket chanser. Och säger till dem så snällt. De "ska" skruva ner vid 22.00. snåret, så är det. Annars kan störningsjouren komma och bulta på. Om det är HÖGT ljud, så kan man ringa polisen.
Fast jag har lärt mig att ha ett bättre förhållningssätt till grannar då vi bor i radhus. Jag säger ALDRIG till dem, för jag vet att det kan bli så knepigt om man börjar gaffla. Om de har fest en hel natt, så har de fått det. Det är engångsföreteelse, och jag vill ha en juste relation.
Det är mycket bättre än när jag bankade på grannar och ringde störningsjour och sånt förr i tiden.