• Mamma Zara

varför har jag hög puls hela tiden.. orolig

Hej vänner!
    de senaste veckorna har jag vid något tillfälle var dag haft så hög puls.. som idag vaknade jag o gick upp.. sen började det spåra ut med pulsen.. jätte jobbigt, eftersom jag ijte stressar el springer omkring.. börjar bli orolig för detta, för jag kan liksom inte varva ner.. finsn det någon mer som har detta.,.. ??
    tacksam för svar /Z

• Svar på tråden varför har jag hög puls hela tiden.. orolig
  • Underbarson

Hmmm...inget du kan fråga din bm om? Jag har haft lägre puls istället men inget farligt...
    Du kanske ska ta det lite lugnare om du vet att du stressar och springer omkring...varva ner med lite varmt och dricka och en bra film eller bok...

• Mamma till Maja

När du är gravid så har du en större mängd blod som måste pumpas runt. Det kan ge en högre puls. Jag hade det under senare delen av min graviditet. Inget farligt, men det är bra att ta det lugnt.

• listo

Det är helt normalt att ens normalpuls ökar med 10-15 slag/minut under graviditeten, p.g.a. den extra blodvolym som hjärtat måste pumpa runt.

Men prata med din BM ifall du är orolig!

• Mamma Zara

hej igen! Jag har en tid om en vecka hos läkaren på mödravården, men vet inte ifall jag ska kolla upp detta innan, eftersom jag ska flyga iväg till min man imorgon.. grr.. men jag har INGEn lust att sitta 5-6 timmar på en KK akut med två barn som ska hämtas.. kanske låter knä'ppt men det e enormt stressande o jobbigt.. har märkt att det e på morgonen jag får det , när jag stiger upp.. o sen ett tag när jag varit uppe.. idag låg jag på en puls på 125 efter att jag suttit i lugn o ro o ätit frukost.. hmm.. vill verkligen inte sitta på en akut idag , har massa att göra.. ska man våga chansa till nästa torsdag..
    Jag har pratat med barnmorskan, men hon sa.. ja jag vet inte men jag tycker att du ska kolla upp det innan du åker.. JAg frågade om det var farligt, då sa hon att inte visste det, det berodde på vad det var.. jag kanske var stressad.. o så .. men hmm jag måste väl erkänna att jag e mycket trött o stressad fast jag inte gör så mycket just nu, men menatlt.. allt som ska fixas innan mannen kommer hit.. fast det eg inte alls e någon panik.. hmmm ja jag vet inte.. hmmm... vad tycker ni?.. /Z

• lollipop25

jag har haft väldigt snabb o ytlig puls periodvis under grav. känns ibland som den slår utanpå kroppen o då har jag absolut inte ansträngt mig. Tror inte alls att det är något du behöver oroa dig för, vi får ju ökad blodvolym under grav. sen om du har två barn att ta hand om så kanske du aldrig riktigt tar det lugnt fast du tror det. Kram

Svar på tråden varför har jag hög puls hela tiden.. orolig