• Anonym (Biboy)

Träffat MtF trans...hur?

Hej
    Har på en chatt 'träffat' en väldigt trevlig tjej, som visade sig ha varit kille (det var på en tjatt för hbt personer så helt från klar himmel kom det inte). Vad jag förstår är hon inte helt tjej ännu så att säga.

Nu kanske vi skall träffas och kanske blir det 'hett på gröten'. Inte 'planerat' men mina 'dejter' brukar ofta sluta i sängen. Vi har chattat om sex men kanske inte detaljerat utan mer omskrivande. Jag vet att hon gillar killar. Själv har jag varit med killar och tjejer, men inte mtf tjejer. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall göra...eller vad som förväntas. Jag menar, jag vet att hon är tjej, men inte allt sas...jag vill ju inte göra bort mig eller göra henne ledsen/arg. Är det någon som är/känner/har insikt i transfrågor?

• Svar på tråden Träffat MtF trans...hur?
  • Burlesque

Har ni pratat något öht kring det fysiska könet? "Använder" hon det sexuellt så att säga? I så fall borde det ju inte vara några problem alls, det beror nog på hennes attityd och inställning kring sitt fysiska kön. Annars är det ju faktiskt bara att fråga, kommunicera och prova, precis som med vem-som-helst man har sex med första gången. Oavsett om det är en tjej eller kille eller t-person så gillar ju inte alla samma saker. Lycka till (lucky bastard ;D)

• Anonym (Biboy)
    Burlesque skrev 2010-04-27 03:47:16 följande:
    Har ni pratat något öht kring det fysiska könet? "Använder" hon det sexuellt så att säga? I så fall borde det ju inte vara några problem alls, det beror nog på hennes attityd och inställning kring sitt fysiska kön. Annars är det ju faktiskt bara att fråga, kommunicera och prova, precis som med vem-som-helst man har sex med första gången. Oavsett om det är en tjej eller kille eller t-person så gillar ju inte alla samma saker. Lycka till (lucky bastard ;D)
    Det är just det. Jag vet inte hur jag skall ta upp det, utan att stöta mig eller klampa i kvarteret. Självklart kan man fråga, men jag tänkte att det just för människor som är på g att byta kön är en känslig fråga så man vill inte säga något som är känsligt. Med 'vem som helst' så utgår man ju ändå från en massa förväntade normer och värderingar och improviserar sedan från dessa. Vissa saker är ok att föreslå eller fråga, andra inte. Problemet är nu att jag inte känner att jag har koll på de grunläggande förväntningarna eller beteenderegler sas (hittar inget bättre sätt att säga det på..).
  • Anonym (Biboy)

Jag glömde. Tack för ditt svar förresten!

• Burlesque

Det är fullt förståeligt hur du känner, jag har själv aldrig varit i en likadan situation, men liknande.
    Men hon måste ju förstå om/att/varför du frågar, eftersom hon ju själv måste vara medveten om att det är en s.k "udda situation", så länge du är respektfull och trygg och lugn i ditt sätt att vara och prata/fråga, så tycker en ju att det inte borde vara några problem...
    Men som sagt, jag har själv aldrig varit intim med någon som varit på gång att genomföra en könskorrigering, och har absolut ingen aning om hur någon i de situationen ställer sig till sitt nuvarande fysiska kön, än mindre hon.
    Men fråga någon gång när ni chattar och halkar in på ämnet sex? Hur hon ställer sig till att ha sex (inte då nödvändigtvis penetrativ sex, men öht, "sexuella aktiviteter" liksom) för tillfället (går ju att försöka fråga på ett sätt som nödvändigtvis inte behöver tolkas som en invit, utan som en diskussion...
    Sedan ska en inte glömma att kyssar och smekningar på kroppsdelar som inte är ett kön också är oerhört intimt och erotiskt...

Lycka till!

• Anonym (Biboy)
    Burlesque skrev 2010-04-28 02:32:56 följande:
    Det är fullt förståeligt hur du känner, jag har själv aldrig varit i en likadan situation, men liknande.Men hon måste ju förstå om/att/varför du frågar, eftersom hon ju själv måste vara medveten om att det är en s.k "udda situation", så länge du är respektfull och trygg och lugn i ditt sätt att vara och prata/fråga, så tycker en ju att det inte borde vara några problem...Men som sagt, jag har själv aldrig varit intim med någon som varit på gång att genomföra en könskorrigering, och har absolut ingen aning om hur någon i de situationen ställer sig till sitt nuvarande fysiska kön, än mindre hon.Men fråga någon gång när ni chattar och halkar in på ämnet sex? Hur hon ställer sig till att ha sex (inte då nödvändigtvis penetrativ sex, men öht, "sexuella aktiviteter" liksom) för tillfället (går ju att försöka fråga på ett sätt som nödvändigtvis inte behöver tolkas som en invit, utan som en diskussion...Sedan ska en inte glömma att kyssar och smekningar på kroppsdelar som inte är ett kön också är oerhört intimt och erotiskt...Lycka till!
    Vid den senaste chatten 'hintade' jag och försökte leda in diskussionen lite snyggt på mer detaljerade sextankar...men hon tog inte betet.. Det vart ännu en gång allmänt prat om sex istället.. Känns som om det finns risk att det uppfattas närgånget om jag nosar mer där.. Blir det närgånget (utöver kyss och smek på 'ofarliga' områden) så får jag väl helt enkelt ha känselspröten ute. Som van vid killsex är man ju van att mer direkt ta tag i och smeka den(om än utanpå kalsongen) när man kommer till det stadiet. Samtidigt måste jag väl erkänna att jag verkligen gillar att runka och suga när sådant finns till hands så att säga..... Nåja, friskt vågat hälften vunnet...
Svar på tråden Träffat MtF trans...hur?